پویشی برای اطعام خانواده های فقیر غزه در ماه رمضان

شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 16:28:43
پویشی برای اطعام خانواده های فقیر غزه در ماه رمضان

غزه- الکوثر: پویشی برای اطعام خانواده های فقیر در ماه رمضان، با برپایی «تکیه» در شهر رفح در جنوب نوار غزه به راه افتاده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمتر از دو ساعت مانده به اذان مغرب، خودروهای حامل دیگ های بزرگ پر از غذا وارد «تکیه کمک به فقرای غزه» در شهر رفح در جنوب غزه می شوند. هدف سازمان دهندگان این حرکت، کمک به ساکنان فقیر حلبی آبادهای حومه شهر است.

سر و دست شکستن مردم برای دریافت غذا نشان دهنده میزان فقری است که هر روز در نوار غزه که 12 سال است در محاصره به سر می برد، بیشتر گسترش می یابد.

خالد شیخ العید گرداننده این تکیه که 50 سال دارد می گوید از سه سال پیش این سنت حسنه را برای کمک به فقرا در ماه رمضان اجرا می کند. وی افزود، ما با این کار تلاش می کنیم هرچند به میزان اندک از رنج و آلام مردم که علاوه بر محاصره، در معرض تجاوز دائم اشغالگران اسرائیلی هستند، بکاهیم.

شیخ العید افزود: مردم در اینجا به غذا و دارو و لباس و زندگی شرافتمندانه نیاز دارند و ما از طریق برپا کردن این تکیه رمضانی تلاش می کنیم با تقدیم افطار و سحری به صورت روزانه به خانواده ها، کار خیری انجام دهیم.

او کار خود و همکارانش را کاملا داوطلبانه و بدون هیچ مزدی توصیف کرد و گفت حامیان مالی این تکیه، افراد خیر در خارج از غزه و داخل غزه هستند.

به گفته شیخ العید، در این تکیه هر روز بین حدود 400 خانواده غذا توزیع می شود.

خالد الملاحه ساکن یکی از محله های حاشیه شهر رفح که 37 سال دارد و در توزیع غذا بین مردم مشارکت می کند از استقبال مردم از این طرح گفت. او افزود: بعضی از این مردم به علت اوضاع نامساعد مادی، مدتهاست که نتوانسته اند برخی غذاهایی را که در تکیه به آنها داده می شود بخورند... آنها آرزو دارند که این تکیه کل سال فعال باشد که نشان دهنده میزان فقر و نیاز آنان است.

شایان ذکر است نرخ بیکاری در غزه به 52 درصد می رسد و میزان فقر نیز از 80 درصد فراتر رفته است. همچنین بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد، حدود 70 درصد ساکنان غزه از ناامنی غذایی رنج می برند.

منبع: خبرگزاری آناتولی


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 16:28:35