عقیق: علت ایجاد جنگ بدر چه بود و سرانجام آن چه شد ؟+فیلم

دو شنبه 14 بهمن 1398 - 19:0:42

تهران_الکوثر: در ادامه کلیپ عقیق کاری از شبکه جهانی الکوثر با موضوع جنگ بدر و سرانجام آن را مشاهده می کنید.

شش دستورقرآنی به مسلمانان برای پیروزی در جنگ بدر

در جنگ بدر آیاتی از طرف خدا در این زمینه نازل شد و شش دستور مهم به مسلمانان داد. مسلمانان با به کار بردن آن شش دستور، این چنین دشمن را مفتضحانه تار و مار کردند، و اگر ما نیز امروز آن شش دستور را اجرا کنیم، حتماً به پیروزی نائل می شویم.
آن آیات عبارتند از آیه ۴۵ و ۴۶ و ۴۷ سوره انفال که می فرماید:
 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٤٥﴾

ای اهل ایمان! هنگامی که [در میدان نبرد] با گروهی [از مشرکان و کافران] برخورد کردید، ایستادگی نمایید و خدا را بسیار یاد کنید تا رستگار شوید. (۴۵)

وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿٤٦﴾

و از خدا و پیامبرش فرمان برید، و با یکدیگر نزاع و اختلاف مکنید، که سست و بد دل می شوید، و قدرت و شوکتتان از میان می رود؛ و شکیبایی ورزید؛ زیرا خدا با شکیبایان است. (۴۶)

وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بَطَرًا وَرِئَاءَ النَّاسِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ ﴿٤٧﴾

و مانند کسانی مباشید که از خانه هایشان از روی مستی و غرور، و برای خودنمایی بیرون آمدند و مردم را از راه خدا بازمی داشتند [ولی سرانجام دچار شکست ذلت باری شدند]؛ و خدا به آنچه انجام می دهند، احاطه دارد. (۴۷)

 


این شش دستور عبارتند از:

۱. ثابت قدم باشید.

۲. خدا را فراوان یاد کنید تا پیروز گردید.

۳. از فرمان خدا و پیامبرش اطاعت کنید.

۴. نزاع و کشمکش نکنید (اتحاد را حفظ کنید) تا سست نشوید و شوکتتان بر باد نرود.

۵. استقامت کنید چرا که خداوند با استقامت کنندگان است.


۶. و مانند آنها نباشید که از روی غرور و هواپرستی و خودنمایی (یعنی ابوجهل و همراهان او) به میدان (بدر) آمدند تا مردم را از راه خدا باز دارند، خداوند به آن چه عمل می کنند آگاه است.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید   

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 26 اردیبهشت 1398 - 13:42:1

دسته بندی :