سفیر امارات در آمریکا با هیئت اسرائیلی ملاقات کرد

سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 11:25:47
سفیر امارات در آمریکا با هیئت اسرائیلی ملاقات کرد

تهران- الکوثر: منابع آگاه فاش کردند که سفیر امارات در واشنگتن با یک هیئت رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خلیج آنلاین، منابع مطلع اعلام کردند که یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا شنبه هفته جاری با یک هیئت رژیم صهیونیستی به ریاست شکیب شنان در مقر سفارتخانه امارات در واشنگتن دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط فرهنگی میان ابوظبی و تل‌آویو و نیز حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای نزدیکی دیدگاه‌های دو طرف گفت‌وگو کردند.

شکیب شنان عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و پدر کمیل شنان، سرباز اسرائیلی است که در جریان عملیات مقاومتی دو سال پیش فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی کشته شده بود.

در همین راستا، شنان در صفحه شخصی خود در فیسبوک با انتشار عکس دونفره خود با سفیر امارات، نوشت: ظهر  شنبه با یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا دیدار کردم.

این اولین دیدار سفیر ابوظبی در مقر سفارت امارات در واشنگتن با یک هیئت اسرائیلی به شمار می‌رود. یک سال پیش طبق اطلاعات درز یافته از ایمیل‌های او مشخص شد، وی روابط قوی‌ای با برخی طرف‌های اسرائیلی و صهیونیستی به خصوص روابطی با موسسات "دفاع از دموکراسی‌ها" دارد که سازمان کنگره جهانی یهودی آن را حمایت مالی می‌کند.

از بین اعضای این هیئت اسرائیلی مندی الصفدی روزنامه‌نگار دروزی است که تصاویری از این دیدار را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

امارات در روابط سری با رژیم صهیونیستی از دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشی گرفته است و تاکنون چندین بار مقامات آن با نمایندگانی از رژیم صهیونیستی در ابوظبی دیدار کرده‌اند. 

در سال ۲۰۱۸ روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، العتیبه در آن سال در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک گفته بود، به اعتقاد او مساله فلسطین در برابر فرصتی برای حل و فصل قرار گرفته است و اعراب باید مساله فلسطین را حل کنند.منبع ایسنا


سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 11:25:27