خیز حیدر العبادی برای نخست وزیری با حمله به عادل عبدالمهدی

دو شنبه 16 اردیبهشت 1398 - 12:22:36
خیز حیدر العبادی برای نخست وزیری با حمله به عادل عبدالمهدی

بغداد- الکوثر: رئیس ائتلاف «النصر» عراق که در انتخابات سال گذشته شکست خورد، بار دیگر به دولت حاکم بر بغداد حمله کرد و گفت حاضر است دوباره به نخست‌وزیری بازگردد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، العبادی دیروز یکشنبه ادعا کرد دولت کنونی بسیار بدتر از دولت‌هایی است که بر اساس سهم‌خواهی تشکیل می‌شود. وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت بر اساس سهم‌خواهی، هر فراکسیونی سهمی در تشکیل کابینه دارد، ولی آنچه عملا در عراق رخ داده، تصاحب سهمیه‌ها توسط دولت است و سایر فراکسیونها در آن سهمی ندارند.

العبادی با بیان اینکه خواستار تشکیل یک دولت مستقل بر اساس قابلیت‌های حرفه‌ای و ملی‌گرایانه بوده است، مدعی شد که این مسئله رخ نداده است و دولت کنونی نیز بر این اساس حرکت نمی‌کند.

رئیس ائتلاف النصر ادامه داد: «کابینه کنونی برآیند ائتلافی است که بر اساس اصل قانون اساسی مبتنی بر بزرگترین فراکسیون تشکیل نشده است، بلکه حاصل ائتلاف نگران کننده و ناپایدار و سست است و همچنان عملکرد دولت، کمتر از سطح مطلوب است».

العبادی با بیان اینکه «ما دولت را تأیید کردیم و هر چند در آن شرکت نداشتیم، ولی از تشکیل آن حمایت کردیم» اظهار داشت که النصر به عبدالمهدی اختیار تام داده بود که وزرای کاربلد و لایق انتخاب کند، «ولی آنچه رخ داد، این بود که سهم النصر که از آن چشم‌پوشی کردیم، به فراکسیون دیگری جز ما داده شد».

وی با اشاره به عدم پذیرش پیشنهاد تصدی پستهای وزارت خارجه و همه منصبهایی که به او پیشنهاد شده بود، ادعا کرد که «النصر که با آن و برای آن کار می‌کنم، طرحی برای اصلاح کشور دارد».

العبادی با بیان اینکه اگر دولت عبدالمهدی نتواند به کار خود ادامه دهد، تصدی منصب نخست وزیری «مسئله‌ای است که در زمان خاص خود درباره آن تصمیم گرفته خواهد شد» مدعی شد که او در رهبری عراق تجربه موفقی داشته و توانسته است این کشور را از دست تروریسم، تجزیه، انزوا و فروپاشی نجات دهد و در هیچ موقعیتی از «مسئولیت‌های ملی» خود شانه خالی نکرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 اردیبهشت 1398 - 12:22:28