آمریکا تروریستی خواندن اخوان المسلمین را بررسی می کند

سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 18:57:20
آمریکا تروریستی خواندن اخوان المسلمین را بررسی می کند

تهران- الکوثر: «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد دولت آمریکا تلقی کردن گروه اخوان المسلمین مصر را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی بررسی می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سندرز گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی اش و رهبران منطقه ای که در نگرانی وی در مورد اخوان سهیم هستند، رایزنی کرده است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با قرار دادن نام اخوان المسلمین در فهرست سازمان های تروریستی، موافق هستند.
اما پنتاگون، کارکنان امنیت ملی، مشاوران دولت و مقام های دیپلماتیک آمریکا از وجود موانع سیاسی و حقوقی در این زمینه سخن گفته اند و درصدد یافتن راهی محدودتر هستند تا رضایت کاخ سفید را تامین کند.
کاخ سفید از مقام های دیپلماتیک و امنیت ملی آمریکا خواسته است راهی برای تحریم اخوان المسلمین که میلیون ها عضو در سراسر خاورمیانه دارد، بیابد.
این تصمیم پس از دیدار «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر از کاخ سفید در روز 20 فروردین ماه اتخاد شد، فردی که اخوان را منشا مخالفت سیاسی با خود تلقی می کند.
السیسی در جلسه ای پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران و عکاسان با ترامپ، از وی خواست مانند دولت مصر، اخوان المسلمین را سازمان تروریستی تلقی کند.
در صورت تروریستی نامیدن اخوان، شرکت ها و افرادی که با این گروه تعاملاتی دارند، هدف تحریم های گسترده اقتصادی و مسافرتی قرار می گیرند.
رئیس جمهوری آمریکا در نشست خود با رئیس جمهوری مصر، پاسخی مثبت به درخواست السیسی داده و این اقدام را عاقلانه دانسته است.
به گفته مقام های آمریکایی، برخی از مشاوران ترامپ، پاسخ مثبت وی به السیسی را به عنوان یک تعهد تفسیر کرده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 18:57:14