علمای بحرین و اعلام یک هفته عزای عمومی

شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 18:2:6
علمای بحرین و اعلام یک هفته عزای عمومی

تهران- الکوثر: در پی اعدام 37 نفر از مخالفان عربستانی از سوی رژیم آل سعود، علمای بحرین با صدور بیانیه ای یک هفته عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه رادیو «نداء بحرین»، علمای بحرین در این بیانیه اعلام کردند اقدام رژیم سعودی به اعدام دسته جمعی مخالفان سیاسی که در سایه سکوت زننده مجامع بین المللی صورت گرفت، میزان انحطاط نظام سیاسی جهان تحت رهبری آمریکا و رژیم های دیکتاتوری متحد آن را بازتاب می دهد.

«جمعیت ملی اسلامی الوفاق» بحرین بزرگترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه نیز این اعدام ها را جنایتی دانست که منطقه را به لرزه در آورد.
این جمعیت در بیانیه خود اضافه کرد اعدام هایی که بخاطر تفکر و اعتقاد و دیدگاه سیاسی و خواسته های مشروع صورت می گیرد نهایت فروپاشی و انحطاط است. 
طبق بیانیه این جمعیت، این اعدام ها مخالف شرع و غیر قانونی است و سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر هم بر آن تاکید می کنند.
وزارت کشور عربستان روز سه شنبه (2 اردیبهشت 98) با صدور بیانیه ای اعلام کرد پس از تایید محکومیت 37 نفر به اتهام اقدامات تروریستی، حکم اعدام آن ها اجرا شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 18:2:0