حزب الله ادعای احتمال بروزجنگ با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

دو شنبه 2 اردیبهشت 1398 - 18:46:2
حزب الله ادعای احتمال بروزجنگ با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

تهران- الکوثر: حزب الله لبنان گزارش روزنامه الرأی کویت که به نقل از سیدحسن نصرالله دبیرکل این جنبش مدعی احتمال بروز جنگ با رژیم صهیونیستی در تابستان شده بود را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بخش رسانه ای حزب الله روز دوشنبه اعلام کرد ، آنچه روزنامه الرای کویت از سید حسن نصرالله درباره احتمال شروع جنگ میان اسرائیل در تابستان نقل کرده است، کذب بوده و تخیلات و افکار شخصی نویسنده این مطلب در روزنامه مزبور است. 
حزب الله با تاکید بر این که اطلاعات این مقاله صحت ندارد، ابراز تأسف کرد که برخی رسانه ها به آلتی برای جنگ رسانه ای ضد مقاومت تبدیل شده اند. 
منابع حزب الله همچنین اعلام کردند که سید حسن نصر الله امروز دوشنبه به مناسبت نیمه شعبان درباره تحولات سیاسی در منطقه و جهان و مسایل داخلی لبنان سخنرانی خواهد کرد.
سید حسن نصرالله آخرین بار 21 فروردین ماه سخنرانی کرده بود. 
این منابع همچنین افزودند که دیدار داخلی دبیر کل حزب الله با فرماندهان آن هفته ها پیش صورت گرفته است . 
روزنامه کویتی «الرأی» که ادعا شده بود مطلب آن توسط یک روزنامه نگار نزدیک به حزب الله نوشته شده، روز یکشنبه مدعی شد که دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار فرماندهان این حزب از احتمال بالای وقوع جنگ ناگهانی با اسرائیل در تابستان سال جاری سخن گفته است. 
طبق گزارش این روزنامه سید حسن نصرالله در دیدار خصوصی با فرماندهان حزب الله در مناطق مختلف، از آنها خواسته است که حقایق و احتمال وقوع چنین جنگی را پنهان نکنند و خانواده های خود را در جریان آن قرار دهند. 
به ادعای الرای، نصرالله در این دیدار گفته است که شاید من زمان طولانی در میان شما نباشم و ممکن است بیشتر فرماندهان صف اول ما هم به همراه من کشته شوند و این احتمال هم وجود دارد که اسرائیل در ترور فرماندهان موفق شود اما این به معنای پایان حزب الله نیست؛ زیرا این حزب متکی به افراد نیست بلکه بخشی تفکیک ناپذیر از جامعه لبنان است. 
الرای همچنین نوشت که نصرالله تاکید کرده که دلایل زیادی وجود دارد مبنی بر این که اسرائیل برای غافلگیر کردن همه و به راه انداختن جنگی نظیر جنگ 2006 میلادی تلاش کند اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل مانند ایهود اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم، مردد نیست و احتمال دارد اسرائیل همان کاری را که در سال 2008 میلادی در غزه انجام داد، در سال 2019 میلادی به هدف یکسره کردن نهایی تهدیدهای ناشی از حزب الله نیز انجام دهد بنابراین ملت لبنان باید برای چنین احتمالاتی آماه باشند . 
این روزنامه کویتی ادعا کرد که نصرالله گفت که اسرائیل در صورت بروز جنگ، شهرک نشینان «ناقوره» و حتی مزارع «شعبا» را تخلیه کند و آنها را به گروگان بگیرد تا از عبور حزب الله جلوگیری کند و از این طرح به عنوان راهبردی دفاعی استفاده کند. 
این روزنامه ادعا کرد که سید حسن نصرالله هیچ گاه اینقدر بدبین نبوده به طوری که احتمال جنگ با اسرائیل را از 50/50 به 30/ 70 بالا برده است . 
به ادعای این روزنامه، نتانیاهو در زمانی به سر می برد که ارتش عراق و سوریه فلج شده اند و کشورهای منطقه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیستند و از نظر آنها تنها تهدید از جانب ایران و حزب الله در لبنان است .
الرای ادعا کرد که حزب الله تحرکات نیروهای هوایی، دریایی آمریکا در منطقه، رفتار نتانیاهو در غزه (اعطای مرز دریایی و حق تردد و اعلام موضع بیطرفی مصر در صورت جنگ این رژیم با حزب الله)، حمایت نامحدود ترامپ از نخست وزیر اسرائیل، قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی و هشدارهای مکرر آمریکا به لبنان و ایران و محاصره آن و پیروزی حزب راست افراطی در اسرائیل و ارجاع اجرای معامله قرن به تابستان را زیر نظر دارد. منبع ایرنا


دو شنبه 2 اردیبهشت 1398 - 16:24:11