پادشاه بحرین تابعیت 551 بحرینی را بازگرداند!

یک شنبه 1 اردیبهشت 1398 - 22:39:18
پادشاه بحرین تابعیت 551 بحرینی را بازگرداند!

بیروت- الکوثر: پادشاه بحرین در یک نمایش تبلیغاتی و زیر فشار محکومیت‌های گسترده بین‌المللی، حکم سلب تابعیت 551 نفر از شهروندان بحرینی را لغو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین امروز یکشنبه در یک اقدام تبلیغاتی تابعیت سلب شده 551 نفر از شهروندان بحرینی را به آنها بازگرداند.

سلب تابعیت مخالفان بحرینی از سوی مقامات قضایی این کشور طی سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که بسیاری از نهادهای حقوق بشری درباره این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.

همین پنجشنبه گذشته، «میچله باچله» رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره سلب تابعیت 138 نفر از متهمان به شرکت در تظاهرات مردمی بحرین ابراز نگرانی کرده بود.

 خانم باچله گفته بود که در روند بررسی پرونده این افراد «معیارهای بین المللی برای رسیدگی قضایی منصفانه رعایت نشده است».

سازمان ملل متحددر این باره  اعلام کرده است که 17 نفر از متهمان، نوجوانان 15 تا 17 ساله هستند.

میچله باچله در مورد محکومیت این افراد گفت: «عدم رعایت معیارهای بین المللی برای رسیدگی قضایی در این پرونده ها نگرانی جدی پدید آورده است. گزارشها حاکی است که تعداد زیادی از متهمان به طور غیابی محاکمه شدند.»

یکی از اقدامات دولت بحرین پس از بروز ناآرامی‌ها در این کشور از سال 2011 تاکنون، سلب خودسرانه تابعیت معترضان بوده است که در عجیب‌ترین اقدام، دولت بحرین تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان این کشور را لغو نموده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 اردیبهشت 1398 - 18:31:21

دسته بندی :