جیمز جفری:مذاکره با ترکیه درباره ایجاد منطقه امن سوریه ادامه دارد

سه شنبه 27 فروردین 1398 - 12:1:4
جیمز جفری:مذاکره با ترکیه درباره ایجاد منطقه امن سوریه ادامه دارد

تهران- الکوثر: نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: در حال مذاکره با ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن عاری از یگان های کُرد مدافع خلق سوریه (ی پ گ) در شمال این کشور هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری تایم تورک در روز سه شنبه، جیمز جفری طی سخنانی در سی و هفتمین کنفرانس سالانه مشترک شورای همکاری ترکیه - آمریکا و شورای آمریکایی-ترک با تأکید بر نگرانی های امنیتی ترکیه درباره شمال سوریه اظهار داشت: در حال مذاکره با ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در حال مذاکره هستیم ولی هنوز به طور کامل درباره تمام جوانب به توافق نرسیده ایم. 
او تصریح کرد: ما از نگرانی های ترکیه درباره مرزهای جنوبی خود مطلع هستیم.
وی با تاکید بر ریشه‌دار بودن همکاری ژئواستراتژیک دو کشور افزود: ترکیه نسبت به امنیت ملی خود نگرانی‌های زیادی دارد. آمریکا نگرانی‌های ترکیه درباره همکاران ما (پ.ک.ک/ی.پ.گ) در زمینه مبارزه با داعش را نیز درک می کند.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با اشاره به پیچیدگی بحران سوریه، بر نقش و اهمیت ترکیه برای رسیدن آمریکا به اهداف خود در سوریه تأکید کرد.
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی در این نشست گفت: منطقه امن در سوریه باید پاسخگوی نگرانی امنیتی ترکیه باشد. در حال بررسی این موضوع با آمریکا هستیم.
آکار با اشاره به بحران اس 400 بین ترکیه و آمریکا افزود: تهدید، اولتیماتوم و یا تعیین ضرب الاجل اقدام سازنده ای برای حل این بحران نیست. این اقدامات، مغایر با روحیه اتحاد و همکاری می باشد.منبع ایرنا


سه شنبه 27 فروردین 1398 - 11:46:29