انصارالله: جنایت تازه در صنعا حکایت از نقش گسترده آمریکا در جنگ یمن دارد

دو شنبه 19 فروردین 1398 - 9:57:56
انصارالله: جنایت تازه در صنعا حکایت از نقش گسترده آمریکا در جنگ یمن دارد

تهران- الکوثر: جنبش انصارالله یمن ضمن محکوم کردن بمباران تازه صنعاء تصریح کرد که «این جنایت نشان می‌دهد که آمریکا تا چه اندازه در جنگ یمن نقش دارد».

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جنبش انصارالله یمن ساعاتی پس از وقوع تازه‌ترین «جنایت» ائتلاف سعودی در صنعاء و بمباران منازل مسکونی و مدرسه، بیانیه‌ای را در راستای محکومیت این حمله هوایی سعودی‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که «جنایت شنیع جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در یک محله مسکونی در مجاورت مدرسه دخترانه در منطقه سعوان در صنعاء را محکوم می‌کنیم».

انصارالله تاکید کرد که «جنایت روز یکشنبه صنعاء نشان می‌دهد که آمریکا نقش گسترده‌ای در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن دارد».

در ادامه بیانیه تاکید شد که «این جنایت و دیگر جنایت‌های ائتلاف سعودی، فقط منجر به مقاومت و پایداری مردم یمن می‌شود».

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی صبح روز یکشنبه، منطقه «سعوان» در صنعا را هدف قرار دادند  که این حمله تلفات جانی و مالی زیادی بر جای گذاشت.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که «در بمباران روز یکشنبه ائتلاف سعودی به منازل مسکونی و مدرسه در مرکز پایتخت یمن، ۱۱ نفر که بیشتر آنها دانش‌آموز دختر بودند، کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند».

سخنگوی وزارت بهداشت یمن چند روز پیش در آستانه سال پنجم جنگ ائتلاف سعودی-آمریکایی، میزان خسارت وارد شده به بخش بهداشتی این کشور (طی جنگ ائتلاف سعودی به یمن طی چهار سال گذشته) را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

الحاضری گفته بود که طی چهار سال اخیر، «در مجموع ۳۷ هزار و ۸۲۲ غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، ۱۲ هزار نفر کشته و ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر زخمی شدند».

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵(ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.منبع فارس


دو شنبه 19 فروردین 1398 - 8:25:32