درخواست میشل عون برای مقابله سازمان ملل با تجاوز صهیونیست ها به لبنان

یک شنبه 11 فروردین 1398 - 12:11:32
درخواست میشل عون برای مقابله سازمان ملل با تجاوز صهیونیست ها به لبنان

بیروت- الکوثر: رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل با اشاره به پایبندی بیروت به قطعنامه 1701 شورای امنیت ملل متحد، از سازمان ملل خواست به توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و آبی لبنان کمک کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان که برای شرکت در نشست سران عرب به تونس رفته است، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

در این دیدار درباره اوضاع کلی لبنان و منطقه رایزنی شد. گوترش بر عزم سازمان ملل برای کار در راستای تحقق ثبات لبنان و تأمین امنیت مرزهای آن با همکاری با دولت جدید این کشور و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل مستقر در لبنان تأکید کرد.

میشل عون هم ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به لبنان در زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و انسانی افزود: «در حال حاضر اولویت ما بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و کم شدن فشار این بار سنگین و پیامدهای آن است».

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه گفت: «لبنان به قطعنامه 1701 (درباره جنگ 33 روزه) احترام می‌گذارد و مفاد آن را اجرا می‌کند اما اسرائیل به تعرض‌های زمینی، هوایی و دریایی خود ادامه می‌دهد و با نقض حریم هوایی لبنان، حملات هوایی علیه سوریه انجام می‌دهد. لبنان از سازمان ملل می‌خواهد برای ترسیم مرزهای دریایی و قانع کردن اسرائیل به این اقدام، کمک کند».

عون هفته گذشته نیز در دیدار با «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از اصرار جامعه جهانی به مرتبط کردن بازگشت آوارگان سوری به حل سیاسی بحران در سوریه انتقاد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 

 

 


یک شنبه 11 فروردین 1398 - 11:58:54

دسته بندی :