قدردانی حماس از مواضع ایران و حزب الله در حمایت از مقاومت فلسطین

یک شنبه 11 فروردین 1398 - 8:44:22
قدردانی حماس از مواضع ایران و حزب الله در حمایت از مقاومت فلسطین

بیروت- الکوثر: نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مواضع جمهوري اسلامي ايران و حزب الله لبنان در حمایت از آرمان فلسطین و جنبش های مقاومت فلسطینی را بسیار قابل تقدیر و مواضعی عملی و واقعی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صالح العاروری در گفتگو با شبکه المیادین گفت: مواضع حزب الله در حمایت از آرمان فلسطین و جنبشهای مقاومت فلسطینی، بسیار قابل تقدیر و مواضعی عملی و واقعی است. ما گاهی با سید حسن نصرالله دیدار می کنیم و جناب سید نصرالله مردی است که متعلق به مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین و مقاومت با طرح صهیونیستی است و این تعلق، تعلقی واقعی و عمیق است. مواضع او مواضعی عملی است و تنها تئوری نیست و آمادگی سید حسن نصرالله برای حمایت از مقاومت بدون حد و مرز است. بنابراین ما معتقدیم تقویت این روابط بین ما و برادرانمان در حزب الله دارای ابعاد راهبردی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح صهیونیستی است. ما معتقدیم باید حداکثر توافق و هماهنگی در روابط بین دو طرف برای رویارویی با رژیم صهیونیستی در جهت امت اسلام وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مواضع جمهوری اسلامی نیز درباره مسئله فلسطین، مواضعی روشن و شناخته شده است. مواضع ایران درباره مسئله فلسطین و ملت و فلسطین و حقوق آن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تغییری نکرده است. بنابراین ما به شدت به حفظ این روابط تمایل داریم و خواستار گسترش و تقویت آن هستیم و نتایج عملی آن عملا قابل ملاحظه است و در آینده می توان آن را بیش از پیش گسترش داد.
العاروری درباره روابط حماس و سوریه نیز گفت: ما در جنبش حماس به طور کامل معتقدیم که نمی توان حضور و تاثیر سوریه را در مسئله فلسطین به علت اهمیت این کشور و نقش تاریخی آن در دفاع از آرمان فلسطین، نادیده گرفت. مواضع سوریه در خصوص مسئله فلسطین تغییری نکرده است و برابر این طرح صهیونیستی ایستاده است. روابط بین جنبش حماس و سوریه در سالهای اخیر شرایط فوق العاده را پشت سر گذاشته است. امیدواریم و اطمینان داریم که این روابط با سوریه و با همه دولتهای عربی و اسلامی به گونه ای که در جهت منافع ملت فلسطین باشد ازسرگرفته خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 فروردین 1398 - 8:17:30