فراخوان هنیه برای حضور میلیونی در سالگرد «راهپیمایی بازگشت»

پنج شنبه 8 فروردین 1398 - 9:47:45
فراخوان هنیه برای حضور میلیونی در سالگرد «راهپیمایی بازگشت»

تهران- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی حماس از تمامی فلسطینی‌ها خواست در آستانه نخستین سالگرد راهپیمایی بازگشت حضور گسترده‌ای در این راهپیمایی داشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنرانی پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: «مقاومت فلسطین حرف خود را زد و اشغالگران نیز پیام مقاومت را دریافت کردند».

هنیه روز چهارشنبه در مقر حماس در غزه صحبت کرد و از تمام فلسطینی‌ها در داخل و خارج و کرانه باختری خواست تا روز جمعه در یادبود روز «زمین» و در اولین سالگرد تظاهرات بازگشت، «حضور میلیونی» در آن داشته باشند.

هنیه از تمامی «طرف‌هایی که تلاش کردند تا یاغی‌گری اسرائیل علیه نوار غزه را متوقف کنند» قدردانی و تاکید کرد که «بازسازی مرکز رهبری جنبش حماس که در حمله اخیر صهیونیست‌ها تخریب شد انجام خواهد شد و این مرکز نماد پایداری و مبارزه باقی خواهد ماند».

راهپیمایی بازگشت، که هر هفته جمعه در طول مرز شرقی غزه برگزار می‌شود، از 30 مارس (10 فروردین 1397) آغاز شده است و حماس اعلام کرده است این راهپیمایی تا زمان تحقق اهدافش، ادامه خواهد یافت.

تاکنون بیش از 250 فلسطینی در یک سال گذشته هنگام این راهپیمایی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به سی هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 فروردین 1398 - 9:47:33