قاهره: جولان متعلق به سوریه است

جمعه 2 فروردین 1398 - 18:37:22
قاهره: جولان متعلق به سوریه است

تهران- الکوثر: وزارت خارجه مصر در محکومیت اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزارت خارجه مصر در واکنش به اظهارات ترامپ بیانیه‌ای صادر و طی آن بر اشغالی بودن بلندی‌های جولان سوریه تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما بر موضع ثبات خود مبنی بر اینکه جولان بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی یک منطقه سوری و عربی و یک سرزمین اشغالی است، تأکید می‌کنیم».

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه بر لزوم احترام جامعه جهانی به قطعنامه‌های بین‌المللی و عدم استفاده از زور برای تصرف یک سرزمین تأکید شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که وقت آن فرا رسیده که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

وزارت خارجه سوریه امروز جمعه به این ادعای ترامپ واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب هم در واکنش به این مسئله، با بیان اینکه، اظهارات ترامپ «با هدف پذیرش رسمی حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه توسط آمریکا» انجام شده است، این اظهارات را «به صورت کامل خارج از حقوق بین‌الملل» توصیف کرد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.منبع فارس


جمعه 2 فروردین 1398 - 17:59:0