مفتی غزه: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام است

پنج شنبه 16 اسفند 1397 - 10:22:19
مفتی غزه: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام است

تهران- الکوثر: نمر ابوعون مفتی مسجد العمری در نوار غزه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را شرعا حرام دانست و اعلام کرد، در هیچ شرایطی نباید کشورهای عربی به سازش با این رژیم تن بدهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: همایش «مسلمانان و مسیحیان در مواجهه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در راستای تاکید بر حق ملت فلسطین در سرزمین خود برگزار شد و این پیام را به همه خیانتکاران در سراسر جهان رساند که نمی توان از سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی چشم پوش کرد.
امام جماعت مسجد العمری افزود: سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن، مهم ترین اصول امت اسلامی به شمار می رود و حتی در شرایطی که امت اسلام در ضعف به سر می برد، نیز به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت.
ابوعون تصریح کرد: عادی سازی برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی قابل توجیه نیست و هیچ انسانی بر روی زمین حق ندارد که از حقش چشم پوشی کند یا خواهان عادی سازی روابط با دشمن جنایتکار؛ قاتل و اشغالگر سرزمین فلسطین شود.
این مفتی فلسطینی در ادامه بر لزوم رسوا کردن چهره رژیم صهیونیستی در برابر جهانیان و مقاومت مقابل عادی سازی روابط با آن از طریق راه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد. 
وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای اروپایی دوست اسرائیل، کالاهای این رژیم را تحریم کردند، این پرسش را مطرح کرد که پس چرا برخی از اعراب ولع فراوانی برای عادی سازی روابط دارند؟ چرا نتانیاهو را به پایتخت خود راه می دهند؟ عادی سازی روابط شرعا حرام است و به هیچ وجه جایز نیست.
عون تاکید کرد: عادی سازی روابط با صهیونیست ها خیانت و چشم پوشی از مقدسات و تضییع حقوق امت اسلامی است. این اقدام به این معناست که ما از حق خود کوتاه آمده و اعتراف می کنیم که دشمن صاحب حق است و می تواند زمین و مردم آن را مصادره کند.
وی گفت: تشدید اقدامات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین و مقدسات آن حتی یک روز هم متوقف نشده بلکه به دنبال اهمال کشورهای عربی در دفاع از مقدسات امت، روز به روز هم افزایش یافته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 اسفند 1397 - 10:0:40