سخنگوی وزارت خارجه:

بولتون دچار بیماری «ایران ستیزی» است

دو شنبه 13 اسفند 1397 - 14:40:21
بولتون دچار بیماری «ایران ستیزی» است

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تلاش هایی که مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای ایجاد ائتلاف بین المللی علیه ایران انجام می دهد گفت «جان بولتون» مبتلا به بیماری ایران ستیزی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بهرام قاسمی در مورد سفر قریب‌الوقوع جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به کانبرا پایتخت استرالیا برای اجماع ‌سازی علیه ایران، گفت: اجماع ‌سازی علیه ایران برای بولتون یک کار عادی است. وی در حال دوره‌گردی در جهان است و تلاش می‌کند خصومت در قبال ایران را از سایر کشورها گدایی کند.
وی گفت: بولتون با ارائه اطلاعات نادرست، ایجاد تصویر غلط، ارائه صحبت‌های تحریک‌آمیز و حتی با پرداخت هزینه برای خریدن برخی منابع در راستای ایران‌هراسی در برخی کشورهای ضعیف‌تر، تلاش می‌کند یک فضای منفی در قبال جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
قاسمی افزود: تصور ما این است که وی واقعاً از یک بیماری ضد ایرانی رنج می‌برد. مشاور امنیت ملی آمریکا به‌ غلط فکر می‌کند که ایران در کمین وی یا آمریکاست. بولتون نمی‌خواهد نقش ایران را به ‌عنوان کشوری که همیشه سازنده بوده، بپذیرد و همیشه در مقابل ایران کینه و دشمنی خاصی دارد. کینه و دشمنی بولتون با ایران از حد معمول یک سیاستمدار فراتر رفته است و به نظر می‌رسد به‌ نوعی بیماری مهلک تبدیل شده است که به درمان اساسی نیاز دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 13 اسفند 1397 - 10:54:0