گزارش محرمانه: ارتش اسرائیل برای جنگ آماده نیست!

شنبه 4 اسفند 1397 - 18:22:33
گزارش محرمانه: ارتش اسرائیل برای جنگ آماده نیست!

بیروت- الکوثر: شواهد و گزارش‌های ویژه شخصیت‌های ارشد رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ارتش این رژیم از شکاف‌های عمده‌ای رنج برده و آمادگی لازم برای یک جنگ تمام‌عیار را ندارد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از مرکز مطالعاتی باحث، سند محرمانه‌ای که سرتیپ ذخیره اسحاق بریک مسئول بررسی شکایت‌های نظامیان در ارتش اسرائیل، در خصوص آمادگی ارتش برای جنگ احتمالی آینده تدوین کرده، محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی را با شوک مواجه کرده است. این سند 200 صفحه‌ای در خصوص عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ واقعی و تمام‌عیار تدوین شده و نویسنده آن به اختلالات گسترده موجود در تلاش‌های گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پرداخته که طرح ویژه‌ای را ارائه کرده و آن را طرح جدعون نامیده و گفته بود که این طرح برای ایجاد نوآوری و سازماندهی مجدد در ارتش تدارک دیده شده است.

نسخه‌ای از سند مذکور که بخش‌های غیرمحرمانه آن اواخر سال جاری میلادی منتشر شد، به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم‌ صهیونیستی و گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش و کمیسیون خارجی و نظامی وابسته به کنست ارائه شده و در آن درباره عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ تمام‌عیار در آینده هشدار داده است.

بریک در این خصوص می‌افزاید که بحران شدیدی در نیروی انسانی ارتش و انبار تسلیحات و نگهداری از تانک‌ها و خودروهای زرهی دیگر وجود دارد. این گزارش همچنین به وجود شکافهای عمیق در ارتش اسرائیل از جمله عدم شایستگی نظامی در سطوح عالی ارتش و عدم آمادگی نیروهای زمینی برای انجام عملیات نظامی در آینده اشاره کرده است. این گزارش صهیونیستی همچنین به بروز بحران شدید در نتیجه کاهش تعداد کارمندان فعال در ارتش اسرائیل نیز می‌پردازد.

این کارشناس صهیونیستی می‌افزاید که در جریان بازدیدی که از انبارهای تسلیحات شرایط فوق‌العاده داشته، از مشکلات جدی در خصوص کمبود نیروهای انسانی و عدم نگهداری از تسلیحات و تجهیزات نظامی به‌ویژه تانک‌ها و خودروهای زرهی اطلاع پیدا کرده است.

وی می‌افزاید که فرماندهان و نظامیان میدانی مجبور می‌شوند گزارش‌های تهیه‌ شده را با برخی اصلاحات و به‌ صورت مهندسی‌شده به مراجع بالاتر ارجاع دهند تا بتوانند اوضاع کنونی را در گزارش‌های خود مثبت نشان دهند. بریک همچنین مشکل انگیزه نظامیان و فرار مغزها و کمبود منابع مالی را از مشکلات عمده ارتش معرفی کرد و در عین حال گفت که در زمینه‌های عملیاتی بهبود قابل توجهی حاصل شده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اسحاق بریک سرتیپ ذخیره و فرمانده یگان وابسته به وزارت جنگ رژیم ‌صهیونیستی که این سند را تهیه کرده، به مشکلات ویژه نظامیان و خانواده‌های آنها اشاره کرده و خواستار تشکیل کمیته تحقیق خارج از ارتش برای بررسی اوضاع در داخل ارتش به‌ویژه در زمینه منابع انسانی و افت آمادگی نظامیان برای ورود به جنگ آینده شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 4 اسفند 1397 - 17:56:43