نظامیان انگلیسی در یمن چه می کنند؟

چهار شنبه 1 اسفند 1397 - 13:32:32
نظامیان انگلیسی در یمن چه می کنند؟

بیروت- الکوثر: یک رسانه انگلیسی از زخمی شدن حداقل دو نظامی ویژه این کشور طی عملیات محرمانه در اطراف شهر «مأرب» یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با ادامه حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی انگلیس از ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی در جنگ یمن، منابع رسانه‌ای غربی از مجروح شدن 2 نظامی انگلیسی در یمن که به گفته آنها برای اجرای یک «عملیات محرمانه انسان دوستانه» به این کشور اعزام شده بودند، خبر داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی«اکسپرس»، دو نیروی ویژه ارتش انگلیس که عضو «سرویس هوایی ویژه» ارتش این کشور هستند در یک عملیات فوق محرمانه در یمن زخمی شدند.

طبق گزارش این رسانه، نیروهای انگلیسی که 12 نفر بودند، سه هفته قبل تحت فرماندهی آمریکا از پایگاهی نظامی در جیبوتی با بالگرد اماراتی به «عدن» منتقل شده بودند. نظامیان ویژه انگلیسی بعد از دیدار با نظامیان اماراتی مستقر در عدن یمن، به سمت شمال شرق یمن اعزام شدند.

به ادعای این رسانه انگلیسی، ماموریت ویژه این نظامیان، ماموریت انسان دوستانه محرمانه و شناسایی مناطقی در استان مأرب برای ارائه کمک‌های انسانی بوده است.

طبق این گزارش، یکی از خودروهای زرهی نظامیان انگلیسی با بمب کنار جاده‌ای برخورد کرد و در نتیجه آن دو نظامی زخمی شدند.

این نظامیان زخمی با یک بالگرد اماراتی ابتدا به پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی و سپس به قبرس منتقل شدند و از آنجا به انگلیس برگردانده شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 اسفند 1397 - 13:32:10

دسته بندی :