واکنش محمدعلی الحوثی به کارشکنی در اجرای توافقنامه سوئد

سه شنبه 30 بهمن 1397 - 14:31:38
واکنش محمدعلی الحوثی به کارشکنی در اجرای توافقنامه سوئد

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به مراحل اجرایی شدن توافقنامه استکهلم تاکید کرد ما آمریکا، عربستان و امارات را مسئول هرگونه مانع تراشی در برقراری صلح یا اجرای توافقنامه استکهلم می دانیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی الحوثی در توئیتر نوشت : نیروهای نظامی دولت نجات ملی از بنادر الصلیف و رأس عیسی پنج کیلومتر عقب نشینی کرده اند در حالی که نیروهای ائتلاف متجاوز تنها یک کیلومتر از منطقه "کیلومتر 7" تا شرق سیلوهای دریای سرخ عقب نشینی کرده اند. در نخستین مرحله اجرای توافقنامه آرایش مجدد نیروها در الحدیده غلات موجود در سیلوهای دریای سرخ و کمک های ارسال شده، طی 11 روز منتقل خواهد شد. بر همین اساس ما آمریکا، عربستان و امارات و ائتلافشان را مسئول هرگونه مانع تراشی در برقرای صلح یا اجرای توافقنامه استکهلم می دانیم، چرا که آنها پیش از این هم به عمد این کار را انجام داده اند.

وی افزود : توافق های اولیه بین دو طرف در خصوص مرحله دوم توافقنامه آرایش مجدد نیروها در الحدیده صورت گرفته است و توپ در زمین آنهاست زیرا طرف کشورهای متجاوز خواستار فرصتی برای رایزنی با فرماندهان نیروهای متجاوز آمریکایی، سعودی، اماراتی و همپیمانان آنها شده اند. در اینجا از شورای امنیت می خواهم به تحریم هوایی فرودگاه صنعا و الحدیده پایان دهد و با شکستن تحریم ها، حقوق کارمندان را برقرار کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 30 بهمن 1397 - 13:28:54