عبدالسلام : مانع تراشی طرف مقابل ، اجرای توافق سوئد را متوقف کرده است

سه شنبه 30 بهمن 1397 - 12:9:42
عبدالسلام : مانع تراشی طرف مقابل ، اجرای توافق سوئد را متوقف کرده است

تهران - الکوثر : رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت در حالی که هیئت ملی یمن از آمادگی خود برای اجرای مرحله نخست توافق استکهلم خبر داده بود، طرف دیگر بار دیگر در مسیر اجرای توافق سنگ اندازی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سخنگوی انصار الله یمن تاکید کرد همه باید بدانند چه کسی در فرآیند صلح مانع تراشی می کند و با وجود اعلام آمادگی ما برای اجرای مرحله نخست توافقنامه سوئد، طرف مقابل مسائل حاشیه ای را مطرح کرده که موجب توقف طرح استقرار مجدد نیروها شده است.

محمد عبد السلام در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت : طبق توافقات پیشین نمایندگان ما در کمیته هماهنگی و استقرار مجدد نیروها در الحدیده و با پیشروی های بعمل آمده در مرحله نخست اجرای این توافقنامه ، قرار بود صبح دوشنبه توافقنامه اجرایی شود و نیروهای ما خود را برای استقرار مجدد آماده کرده بودند. ما آمادگی خود را به رئیس کمیته مشترک هماهنگی نیز اعلام کردیم، اما طرف مقابل بار دیگر موضوعاتی خارج از دایره توافقات بعمل آمده مطرح کرد و مایکل لولیسگارد رئیس کمیته هماهنگی و استقرار مجدد نیروها از ما خواست برای آغاز اجرای توافقنامه دست نگه داریم تا او به تلاش خود و گفتگو با طرف دیگر ادامه دهد و تیم ما هنوز منتظر است.

وی افزود : امیدوارم بتوانیم تا صبح سه شنبه نخستین مرحله (از طرح استقرار مجدد نیروها) را اجرایی کنیم. این توضیحات را دادم تا ملت یمن و همه طرف های بین المللی بدانند کدام طرف بر سر راه فرآیند صلح و توافقنامه سوئد مانع تراشی می کند و اکنون برای همه روشن شد که توپ در زمین طرف مقابل است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 30 بهمن 1397 - 11:38:50