در آخرین مقر داعش چقدر «طلا و دلار» انباشته شده است؟

پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 18:12:49
در آخرین مقر داعش چقدر «طلا و دلار» انباشته شده است؟

دمشق- الکوثر: گمانه زنی ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش دهها تن طلا و میلیون ها دلار پول نقد در آخرین منطقه تحت سیطره خود یعنی شهرک الباغوز در ساحل شرقی رود فرات پنهان کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است مدعی شد در منطقه الباغوز که همچنان تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، حدود 40 تن طلا نگهداری می شود. به گفته این منبع، داعش دهها میلیون دلار پول نقد نیز در این منطقه پنهان کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی که آنها را «موثق» توصیف کرد اعلام کرد طلایی که در الباغوز وجود دارد از همه مناطقی که داعش قبلا کنترل آنها را در دست داشت جمع آوری و انبار شده است. به گفته این منابع، مقدار زیادی طلا را واسطه های ترکیه ای و سرکردگان داعش که ارتباط نزدیک با دستگاه اطلاعاتی ترکیه داشتند از ترکیه به مناطق تحت سیطره داعش منتقل کرده اند.

در ماه دسامبر گذشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پست فاش کرد افراد مسلح گروه داعش مقدار زیادی ارز و شمش های طلا متعلق به بانک های عراقی را هنگام اشغال مناطق وسیعی از عراق غارت کردند.

هم اکنون نیروهای سوریه دموکراتیک سرگرم نبرد با داعش در منطقه الباغوز هستند تا آخرین منطقه تحت سیطره این گروه تروریستی را به کنترل خود در آورند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 18:4:36