سرنوشت دختر دانش آموز انگلیسی که به داعش پیوست

پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 10:45:20
سرنوشت دختر دانش آموز انگلیسی که به داعش پیوست

تهران- الکوثر: خبرنگار روزنامه انگلیسی «تایمز» توانست با یکی از سه دختر دانش آموز انگلیسی که عزیمت آنها از شرق لندن به سوریه برای پیوستن به داعش در سال 2015 به تیتر نخست رسانه های انگلیس تبدیل شده بود، مصاحبه کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شمیمه بیگم» که اکنون 19 سال دارد و در اردوگاهی در شمال شرق سوریه به سر می برد در این مصاحبه گفت از تصمیم خود برای پیوستن به داعش پشیمان نیست ولی اکنون می خواهد به انگلیس بازگردد زیرا 9 ماهه باردار است.

به نوشته تایمز، شمیمه بیگم از شهرک الباغوز در شرق سوریه که آخرین منطقه باقیمانده تحت سیطره داعش در سوریه به شمار می رود و صحنه درگیری شدید بین نیروهای سوریه دموکراتیک و داعش است فرار کرده است. او نگران جنین خود است زیرا تاکنون دوبار به علت شرایط دشوار زندگی در کنار اعضای داعش سقط جنین کرده است.

او در اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه به خبرنگار تایمز گفت: «من ضعیف شده ام و دیگر توانایی تحمل رنج و مشکلات باقی ماندن در مناطق درگیری را نداشتم. همچنین نگران بودم جنینی که در شکم دارم و در آستانه متولد شدن است مانند جنین قبلی بمیرد. من می خواهم از حکومت خلافت فرار کنم و به انگلیس برگردم».

شمیمه بیگم و دو همکلاسی او به نام های خدیجه سلطانه و امیره عباسی در فوریه 2015 از گاتویک در شرق لندن به ترکیه سفر کردند و از آنجا وارد سوریه شدند. شمیمه و امیره 15 ساله بودند و خدیجه 16 سال داشت. آنها به خانواده خود گفته بودند به گردش یک روزه می روند. آنها از استانبول با اتوبوس به شهر شانلی اورفا در جنوب شرق ترکیه رفتند و با کمک تندروها با عبور از مرز وارد سوریه شدند. عکسهایی که دوربین های مدار بسته در فرودگاه استانبول از آنها گرفت نشان داد آنها از انگلیس به ترکیه و سپس به سوریه رفته اند.

روزنامه دیلی تلگراف پیش از این به نقل از خانواده خدیجه سلطانه از کشته شدن او در سوریه خبر داده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 بهمن 1397 - 10:43:35