تلاش برخی نمایندگان مصر برای افزایش مدت ریاست جمهوری

یک شنبه 14 بهمن 1397 - 17:56:40
تلاش برخی نمایندگان مصر برای افزایش مدت ریاست جمهوری

تهران- الکوثر: تارنمای خبری بلومبرگ گزارش داد که گروهی از قانونگذاران مصر به دنبال اقدامی برای تمدید مدت ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این تارنما افزود: گروهی از قانونگذاران مصری امروز درخواستی را برای تمدید مدت ریاست جمهوری به 6 سال ارائه کرده اند، اقدامی که منجر به باقی ماندن السیسی حداقل تا سال 2024 می شود. 
محمد بدر یکی از حامیان این طرح روز شنبه اعلام کرد که دوره 4 ساله برای ریاست جمهوری در مصر کافی نیست. 
حدود 125 نفراز596 نماینده مصر این درخواست را امضا کرده اند و هنوز در حال گفت و گو در این مورد هستند که آیا این تغییر تاثیر بر دور اول ریاست جمهوری السیسی می گذارد یا در دور دوم وی را شامل خواهد شد.
علی عبدالعال سخنگوی مجلس مصر امروز اعلام کرد که این درخواست را به کمیته ای مرتبط ارجاع داده است. 
تمدید دوره ریاست جمهوری باید به تایید پارلمان رسیده و به همه پرسی گذاشته شود زیرا نیازمند اصلاح قانون اساسی است. دوره ریاست جمهوری کنونی السیسی سال 2022 پایان می پذیرد.
حتی پیش از انتخاب مجدد السیسی در سال گذشته، چندین قانونگذار پیشنهاد اصلاح آن را کرده بودند. این اقدام سریعا به حاشیه رفت زیرا نگرانی هایی در مورد شباهت این اقدام به تصرف قدرت توسط السیسی وجود داشت.
عبدالفتاح السیسی بارها گفت که به خواست مردم مصر در این سمت خدمت می کند و هیچ هدفی برای تبدیل شدن به 'فرعون' دیگری مانند همتای سابق خود حسنی مبارک ندارد.
اما حتی پیش از پیروزی در اولین دوره ریاست جمهوری خود در سال 2014 السیسی سرکوب گسترده ای را علیه برخی مصری ها از جمله اخوان المسلمین آغاز کرد که فعالان و دیگر مخالفان القوه را نیز در برگرفت. منبع ایرنا


یک شنبه 14 بهمن 1397 - 17:56:25