گریفیتس خواستار خروج طرف های یمنی از الحدیده شد

سه شنبه 9 بهمن 1397 - 15:35:1
گریفیتس خواستار خروج طرف های یمنی از الحدیده شد

تهران- الکوثر: 'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با بیان اینکه آنچه اکنون به آن نیاز داریم اجرای کامل و هرچه سریعتر شروط توافقنامه است، از طرف های یمنی خواست هرچه سریعتر از بندر 'الحدیده' خارج شوند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گریفیتس در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه اکنون بدان نیاز داریم اجرای کامل و هرچه سریعتر شروط توافقنامه است.صراحتا باید اعلام کرد اکنون با وضعیت دشواری روبرو و نیازمند یک راه حل سیاسی هستیم.
در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل، آتش بس در یمن از بامداد سه شنبه 27 آذر آغاز شد با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن 15 آذرماه با میانجیگری گریفیتس در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت مستعفی فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت14 روزه تعیین شد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.


سه شنبه 9 بهمن 1397 - 15:15:26