تأکید وزیران خارجه روسیه و تونس بر اهمیت جایگاه سوریه در بین کشورهای عربی

شنبه 6 بهمن 1397 - 17:25:34
تأکید وزیران خارجه روسیه و تونس بر اهمیت جایگاه سوریه در بین کشورهای عربی

تهران - الکوثر : سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به تونس سفر کرده است در دیدار با خمیس الجهیناوی وزیر امور خارجه تونس بار دیگر بر ضرورت تلاش برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، لاوروف روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با الجهیناوی گفت : در دیدار با مقامات تونسی درباره ضرورت تلاش برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفتگو کردم.  

وزیر امور خارجه تونس نیز گفت موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیمی است که به همه کشورهای عربی مربوط می شود و در اجلاس ۳۱ مارس اتحادیه عرب در تونس این مسئله بررسی خواهد شد. 

لاوروف که به کشورهای شمال آفریقا سفر کرده است روز جمعه در مغرب نیز گفته بود بازگشت سوریه به اتحادیه عرب برای روسیه مهم است و روابط سوریه و کشورهای عربی باید بهبود یابد.  

وزیر امور خارجه تونس نیز گفت : آنچه برای ما اهمیت دارد امنیت سوریه و خروج این کشور از بحران است بعلاوه اینکه وحدت ملی سوریه حفظ شود ، هر اقدامی که در این زمینه موثر باشد ما از آن حمایت خواهیم کرد. 

الجهیناوی اضافه کرد : در سطح دوجانبه ، سفارت تونس در سوریه باز است و در سطح کاردار یعنی در سطح کنسولی ، به حمایت از تونسیهای موجود در این کشور می پردازیم. 

وی تاکید کرد : تحولات سوریه را با دقت زیر نظر داریم. سوریه کشوری مهم و تاثیرگذار در جهان عرب است و جایگاه طبیعی آن این است که در عرصه عربی فعالیت موثر داشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


شنبه 6 بهمن 1397 - 17:10:15