دیدار مقتدی صدر با سردار سلیمانی پیش از بازگشت از بیروت

جمعه 5 بهمن 1397 - 14:15:1
دیدار مقتدی صدر با سردار سلیمانی پیش از بازگشت از بیروت

تهران - الکوثر : مقتدا صدر رئیس جریان صدر پس از دیدار با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیروت به عراق بازگشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت : مقتدا صدر پس از مرخصی پنج هفته ای ، روز گذشته از بیروت به عراق بازگشت. برخی غیبت صدر را به عنوان کناره گیری موقت از فعالیت سیاسی توصیف کردند به ویژه اینکه وی - طی مدت گذشته - ترجیح داد هیچ تماسی با گروههای سیاسی برقرار نکند تا جائیکه رسانه های عراقی اعلام کردند این اقدام صدر منعکس کننده ناراحتی از تحولات سیاسی به ویژه در زمینه تکمیل کابینه است.

صدر با دیداری که سه هفته قبل با سردار قاسم سلیمانی در بیروت انجام داد این انزوا را شکست. این دیدار نزدیک به پنج ساعت طول کشید که در روابط بین این دو نفر استثنائی نیست زیرا قبلا نیز در بیروت ملاقاتهای مشابهی بین این دو برگزار شد.

منابع آگاه معتقدند این بیشتر از دیدارهایی است که در عراق برگزار می شود. در موازات انتشار خبر این دیدار، برخی ارزیابیها نشان می دهد مساله وزارت کشور بطور نهایی حل شد به گونه ای که برای صدر رضایتبخش بوده و همچنین بر سر مسائل دیگر توافق شده است که تا چند روز آینده فاش خواهد شد.

این در حالی است که برخی دیگر معتقدند صدر در بیروت با فالح الفیاض مشاور امنیت ملی و نامزد تصدی وزارت کشور که ائتلاف الاصلاح با وزارتش مخالف است، نیز دیدار کرد.

اما منابع آگاه در گفتگو با الاخبار هر نوع دیدار بین صدر و فیاض را رد کردند. این منابع افزودند فضای بسیار مثبتی بر دیدار بین صدر و سلیمانی حاکم بود و طرفین مساله پیشبرد پستهای خالی کابینه و دقیقا وزارت کشور و دفاع را بررسی کردند که این دو وزارتخانه مانعی بر سر راه تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی به شمار می رود.

این منابع افزودند در این دیدار درباره چگونگی عملی ساختن توافق صدر با هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح بر سر واگذار کردن وزارتخانه های امنیتی به شخصیتهای مستقل برخوردار از مقبولیت گروههای مختلف سیاسی گفتگو شد.

صدر در این دیدار گفت برای فیاض احترام قائل است و از تلاشهای وی طی دوره گذشته قدر دانی کرد و بار دیگر نزد سلیمانی گفت علل مخالفت با وزیر شدن فیاض براساس برخی ملاحظات است و مانعی نمی بیند که وی عهده دار پستهای دیگر شود.

در این زمینه برخی منابع به الاخبار گفتند مسئله فیاض هفته آینده در عراق بطور کامل بررسی خواهد شد و در این مذاکرات باید سرنوشت فیاض برای تصدی پست های وزارتی مشخص شود که هنوز شانس وی زیاد است گرچه خودش به گفته این منابع به این پست اهمیت نمی دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 5 بهمن 1397 - 12:41:11