معضل خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 26 دی 1397 - 19:49:10
معضل خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: بررسی خودکشی نظامیان صهیونیست در طول خدمت اجباری، موید وجود رابطه ای مستقیم میان افزایش شمار سربازانی که خودکشی می کنند و درگیریها و ترس از درگیری است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پایگاه خبری "عربی 21 "نوشت: تداوم خودکشی ها در میان ارتش رژیم صهيونيستي حاکی از وجود یک معضل نظامی است که این معضل بنا به گفته کارشناسان، بر توان ارتش این رژیم که در اصل از ضعف روحیه جنگندگی سربازانش رنج می برد، تأثیر گذاشته است.
در این زمینه روزنامه هاآرتص اسرائیل با بیان اینکه، همواره شاهد ادامه خودکشی در درون ارتش اسرائیل هستیم نوشت:
" در سال دو هزار و هجده، نه سرباز در شرایط مشکوک به خودکشی کشته شدند . در سال دو هزار و هفده نیز، ارتش اسرائیل شانزده مورد خودکشی ثبت کرد و در سه سال قبل از آن نیز، سالانه 15 مورد خودکشی ثبت شد". 
این روزنامه نوشت: از میان نه مورد خودکشی، هشت مورد آن مرد بودند و همه این خودکشی ها به استثنای یک مورد در حین ادای خدمت اجباری سربازی بوده است".هاآرتص همچنین نوشت: اطلاعات به دست آمده از بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل حاکی از آن است که هیچ یک از افرادی که به خودکشی اقدام کرده اند برای بخش بهداشت روان وابسته به ارتش یا برای مسئولان رفاه شناخته شده نبودند. 
این روزنامه در ادامه یاد آور شد: "هشت نفر از افرادی که خودکشی کرده بودند، متولد اسرائیل و نفر نهم مهاجری از یکی از کشورهای خارجی بود. وی افزود: مجموع تعداد سربازان کشته شده اسرائیلی در سال گذشته به چهل و سه نفر رسید و در همین سال چهل و یک سرباز به شدت مجروح شدند.
عماد ابو عواد پژوهشگر امور اسرائیل درباره مهمترین علت خودکشی ها و همچنین تبعات آن در میان ارتش اسرائیل گفت:" علت ها و انگیزه های زیادی برای خودکشی در میان نیروهای ارتش وجود دارد از جمله آن می توان به سوء رفتار و برخورد های خشن بسیاری از افسران و مسئولان ارشد و شیوع پدیده نژادپرستی در داخل نیروهای ارتش که بزرگترین و مهمترین علت به شمار می رود، اشاره کرد".
وی در مصاحبه با پایگاه عربی 21 گفت: "این احساس در میان بخش بزرگی از جوانان اسرائیلی وجود دارد که آنها مجبور به ادای این خدمت اجباری هستند و این مسئله زندگی آنها را در معرض خطرات زیادی قرار داده است".
ابو عواد هشدار داد: "تداوم خودکشی های سربازان اسرائیلی در طول خدمت شان در ارتش اگر چه کم هم باشد، تاثیرات روانی بسیار منفی بر مجموعه نهادهای نظامی اسرائیل و دیگر سربازان بویژه نظامی هایی دارد که شمارشان حدود صد و شصت هزار سرباز است."
این کارشناس با بیان اینکه، "بخشی از خودکشی ها، به اجرای عملیات فلسطینی ها (عملیات شهادت طلبانه) برمی گردد که هر از گاهی سربازان اسرائیلی را هدف قرار می دهد، تاکید کرد: "بیشترین مسئله ای که سبب تاثیر منفی بر توان ارتش اسرائیل می شود،کاهش انگیزه و ضعف روحیه جنگندگی در میان سربازان اسرائیلی است".
از سوی دیگر سعید بشارات کارشناس امور اسرائیل گفت: "پدیده خودکشی در میان ارتش اسرائیل بویژه در بین یگانهای ویژه در کنار دیگر مشاکل، از معایب و اشکالاتی است که علیه گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل که دوره فعالیتش رو به پایان است، مطرح می شود".
وی افزود: خودکشی سربازان رژیم اشغالگر پدیده ای مختص یک سال یا دو سال گذشته نیست اما این خودکشی ها بویژه در داخل اردوگاهها، در دوره آیزنکوت بیشتر شده است.
بشارات تاکید کرد: برخی از سربازان برای فرار از تمرین های فشرده ای که آیزنکوت به نیروهای زمینی به منظور آماده سازی آنها به عنوان نیروهای نوک پیکان حمله در جنگ احتمالی آینده، تحمیل کرده است، به خودکشی متوسل شده اند.
وی افزود: "این سختگیری های آیزنکوت باعث کشتن انگیزه ها در میان نسل جوان اسرائیل برای ورود به ارتش شده است . این نسل ترجیح می دهد که وارد بخش های الکترونیکی و اینترنتی شود که برای آنها پول ساز هم هست و برخی معتقدند که فعالیت در این عرصه در مقایسه با ورود به یگان های جنگی که ممکن است در آن کشته شوند، برای آینده آنها بهتر است.
این کارشناس یادآور شد: برخی از سربازان احتیاط بویژه در این دوره حساس اقدام به خودکشی کردند برای اینکه ماموریت هایی که از آنان خواسته شده فراتز از توان آنها بوده است .
وی افزود: اکنون همه در رژیم اشغالگر منتظر هستند که غبارها زدوده شود و روزها بگذرد تا به این اطلاع دست پیدا کنند که طرح آیزنکوت متضمن چه مسائلی بوده که بخاطر آن بسیاری از سربازان دست به خودکشی زده اند.آیا این طرح تا این حد باارزش بوده که این تعداد سرباز در طول آموزش، خودکشی کرده اند؟ 
مأمون أبو عامر دیگر کارشناس امور اسرائیل افزایش شمار سربازانی که دست به خودکشی زده اند را با تشدید درگیریها با ارتش اسرائیل مرتبط دانست و گفت: "افزایش وشدت درگیری ها با طرف فلسطینی، در حد بسیار زیادی در افزایش خودکشی میان سربازان اسرائیل نقش دارد.
وی افزود : "خودکشی سربازان اسرائیلی در طول خدمت اجباری، موید وجود رابطه ای مستقیم میان افزایش شمار سربازان خودکشی کننده و درگیریها و ترس از درگیری است". 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 دی 1397 - 19:48:26