مرجع عراقی: مقاومت در برابر متجاوزان واجب شرعی است

سه شنبه 25 دی 1397 - 8:40:23
مرجع عراقی: مقاومت در برابر متجاوزان واجب شرعی است

بغداد- الکوثر: یکی از مراجع شیعی عراق مقاومت در برابر متجاوزان از جمله آمریکایی ها را واجب شرعی و هرگونه همکاری با آنها را حرام اعلام کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از  پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، یکی از مراجع شیعی عراق مقاومت در برابر متجاوزان از جمله آمریکایی ها را واجب شرعی و هرگونه همکاری با آنها را حرام اعلام کرد.

آیت الله محمد مهدی الخالصی مرجع شیعه در عراق روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تحرکات تجاوزکارانه اخیر آمریکا علیه عراق در چارچوب اهدافی پلید است. مقاومت در برابر دشمنان شرعاً برهمه واجب است. وی از مسئولان خواست درخصوص توافقنامه امنیتی میان عراق و آمریکا تجدید نظر کنند و برای مقابله با تجاوزگری های آمریکا برای هرگونه اقدام مقتضی آماده باشند.
الخالصی گفت: برکسی پوشیده نیست که تجاوزگری های اخیر آمریکا علیه عراق در ادامه اقدامات تحریک آمیز ترامپ و در امتداد تجاوزگری های سابق است که حدوداً از 15 سال پیش آغاز شده است. تنها تفاوت تجاوزگری های اخیر با گذشته در این است که دیگر از بهانه های واهی و توجیهات کذب نظیر آنچه جرج بوش در زمان تجاوزگری به عراق مطرح می کرد خبری نیست. بوش در آن زمان به بهانه مقابله با سلاح های کشتار جمعی به عراق تجاوز کرد. نخستین هدف آمریکا از این تجاوزگری علیه عراق غارت دارایی ها و ثروتهای ملت های منطقه و از بین بردن محورهای هویتی آنها است که در اسلام تجلی می یابد. دومین هدف آمریکا حفاظت از رژیم نژاد پرست صهیونیستی و قادر ساختن این رژیم برای تسلط بر منطقه با هر ابزار ممکن است. از زمانی که کاخ سفید با روی کار آمدن دولت ترامپ به لانه صهیونیستها تبدیل شده است؛ سران صهیونیست به صراحت از این اهداف سخن می گویند.
الخالصی افزود: با توجه به آنچه گفته شد؛ مقاومت در برابر نیروهای دشمن شرعاً بر همگان اعم از دولت و ملّت در حد توانمندی هایشان واجب است. مقاومت منفی نظیر تحریم کامل مهاجمان و مسئولان و مترجمان و کسانی که با آنها ارتباط دارند واجب عینی و هرگونه همکاری با آنها حرام است. حتی از ربا خواری حرامتر است. بر علما و مراجع و خطبا و ائمه مساجد و وعاظ و روشنفکران و فعالان رسانه ای و معلمات و مدرسان واجب عینی است که این احکام را برای مردم تبیین کنند و کسانی که سکوت می کنند در این گناه شریکند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 دی 1397 - 8:40:11