نخست وزیر سابق قطر فاش کرد:

میانجی گری نتانیاهو بین دو رئیس جمهور عربی!

یک شنبه 23 دی 1397 - 10:2:40
میانجی گری نتانیاهو بین دو رئیس جمهور عربی!

بیروت- الکوثر: نخست وزیر سابق قطر با اشاره به نزدیک شدن بسیاری از کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی گفت کار به جایی رسیده است که بنیامین نتانیاهو بین روسای جمهور دو کشور عربی میانجی گری کرده است تا به اختلافاتشان پایان دهند!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حمد بن جاسم آل ثانی در گفتگو با شبکه «روسیا الیوم» درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که برخی کشورهای منطقه در این خصوص گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند، گفت: «تل‌آویو با بسیاری از کشورهای عربی در ارتباط است و بیشتر این کشورها به اسرائیل نزدیک می‌شوند، چون معتقدند که تل آویو دروازه ورود به آمریکا است».

نخست‌ وزیر سابق قطر افزود: «به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نتانیاهو بین دو نفر از روسای جمهور عربی وساطت می‌کند تا با یکدیگر ارتباط داشته باشند». وی افزود: دو سال پیش یکی از سران عرب حاضر نبود با رئیس یک کشور عربی دیگر دیدار کند، تا این که نتانیاهو بین آنها وساطت کرد و رئیس این کشور عربی پنج دقیقه بعد از تماس تلفنی نتانیاهو، با طرف دیگر عربی تماس تلفنی برقرار کرده بود.

اما درباره مساله فلسطین، بن جاسم از «معامله قرن» که آمریکا در اجرای آن اصرار دارد، انتقاد کرد و گفت: نیازی به معامله قرن نداریم، بلکه به این نیاز داریم که اراضی فلسطینی به اهالی آن بازگردانده شود.

حمد بن جاسم در خصوص روابط کنونی کشورهای عربی نیز گفت: اتحادیه عرب گویا وجود ندارد. این مسئول سابق قطری تاکید کرد جهان عرب باید در سیاست‌های خود و اختلافات کنونی بازنگری کند.

بن جاسم درباره جنگ یمن نیز گفت این جنگ از سال 2015 تاکنون ادامه دارد و باید هر چه سریعتر به آن پایان داد. وی این جنگ را «اشتباهی فاحش» دانست و افزود: «نمی‌دانم چگونه کسانی که تصمیم به راه‌اندازی جنگ علیه یمن گرفته‌اند، شبها راحت می‌خوابند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 دی 1397 - 9:33:40