رژیم صهیونیستی 'جاده آپارتاید' را بازگشایی کرد

شنبه 22 دی 1397 - 17:55:53
رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: رژیم صهیونیستی جاده ای را در کرانه باختری بازگشایی کرده که به علت سیاست های تبعیض نژادی برای تردد در این جاده، فلسطینی ها آن را 'جاده آپارتاید' نامیدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تارنمای روزنامه 'تایمز آو اسرائیل' نوشت: جاده 5 کیلومتری با نام '4370' به وسیله دیواری آن را به دو قسمت تقسیم می کند و بالای این دیوار در طول مسیر با فنس پوشیده شده است. 
یک قسمت از این جاده، شهرک معروف به 'آدام' در شمال قدس را به محله 'فرنچ هیل' در این شهر متصل می کند که مختص صهیونیست ها و برخی از فلسطینی هایی است که مجاز به ورود به قدس هستند. قسمت دیگر این جاده دسترسی به شهر قدس ندارد و آن را محدود به قسمت شرقی و جنوبی این شهر می کند که برای خودروهای فلسطینی ها در نظر گرفته شده و اجازه ورود به قدس را ندارند.
جاده های تقسیم شده دیگری نیز در کرانه باختری وجود دارد اما هیچکدام از آنها با دیوار از هم تفکیک نشده اند.
بازگشایی این جاده واکنش سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خود گردان فلسطین را در پی داشت.
کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به تایمز آو اسرائیل گفت: این نمونه ای از آپارتاید و جدایی نژادی اسرائیل است که زمانی در جنوب آفریقا وجود داشت. هر اسرائیلی که حتی اندکی معتقد به دموکراسی باشد باید نسبت به این جاده جدید خجالت زده باشد.
به گزارش روزنامه هاآرتص ارتفاع دیوار حائل بین این جاده همراه با فنس آن 8 متر است.
مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که این جاده تبعیض علیه فلسطینی ها را برجسته کرد.
محمد همدان سخنگوی وزارت حمل و نقل تشکیلات خودگردان به تایمز آو اسرائیل گفت: تمام جاده ها در کشور فلسطین باید در دسترس فلسطینی ها باشد. احداث این جاده جدید بدون تردید غیرقابل قبول و نشان دهنده تبعیض بی شرمانه علیه مردم فلسطین است. منبع ایرنا


شنبه 22 دی 1397 - 17:55:27