شکایت مجدد لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

جمعه 21 دی 1397 - 9:34:31
شکایت مجدد لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

تهران - الکوثر : لبنان به دلیل نفوذ نظامیان اشغالگر به داخل مرزهایش ، از رژیم اشغالگر صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سخنگوی شورای عالی دفاع لبنان پس از نشستی به ریاست رئیس جمهوری و با حضور نخست وزیر ، گفت : اقدام ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای جنوبی کشور، تجاوز به خاک لبنان محسوب می شود در نتیجه مقامات سیاسی لبنان تصمیم گرفتند ضمن بیان موضع خویش ، خواستار نشست اضطراری کمیته سه جانبه شوند.

شورای عالی دفاع لبنان تاکید کرد : بیروت برای حل اختلافات مرزی و در پی تکمیل گفتگوهاست و در این زمینه از یونیفیل (نیروهای بین المللی در جنوب لبنان) می خواهد به مسئولیت هایشان جهت اجرایی کردن قطعنامه 1701 عمل کنند.

سخنگوی شورای عالی دفاع افزود : در این نشست درباره اتفاقات در مرزهای جنوبی به ویژه تحرکات رژیم صهیونیستی برای ساخت دیوار حایل در منطقه آبی ، تبادل نظر شد. پس از گزارشی که فرماندهی ارتش از تحرکات دشمن ارائه کرد مضمون این گزارش مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت و در ادامه شورای عالی دفاع اقدام اسرائیل را تجاوز به خاک لبنان خواند و افزود، این کار نقض آشکار ماده پنجم قطعنامه 1701 به شمار می آید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 21 دی 1397 - 9:25:15

دسته بندی :