عادل عبدالمهدی: آمریکا نیروی جدیدی در عراق مستقر نکرده است

چهار شنبه 19 دی 1397 - 12:19:12
عادل عبدالمهدی: آمریکا نیروی جدیدی در عراق مستقر نکرده است

بغداد- الکوثر: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق هرگونه حضور جدید نظامیان آمریکایی را در کشورش رد کرد و از کاهش مستمر نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های خارجی در عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق هرگونه حضور جدید نظامیان آمریکایی را در کشورش رد کرد و از کاهش مستمر نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های خارجی در عراق خبر داد.

عادل عبدالمهدی در نشست خبری هفتگی خود پس از پایان جلسه هیئت دولت در بغداد با بیان این موضوع گفت: «به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح، هیچ گونه خبر و گزارشی را مبنی بر تمرکز و حضور غیرقانونی و یا اعلام نشده نیرو‌های آمریکایی که در خارج از محدوده اختیارات و اطلاعات دولت عراق باشد، دریافت نکرده ام، برعکس ما شاهد کاهش شمار نیرو‌های آمریکایی در همه شهر‌ها هستیم. در ماه سپتامبر گذشته شمار همه نیرو‌های خارجی اعم از آمریکایی و غیر آن در عراق حدودا 11 هزار نیرو بود که این رقم در حال حاضر به 8 هزار نیرو رسیده است».

شایان ذکر است شماری از رسانه ها مدعی شده اند نظامیان آمریکایی پس از خروج از شمال سوریه وارد عراق شده و در پایگاه هایی در شمال و غرب این کشور و نزدیک بغداد مستقر شده اند. این گزارش ها زمانی تقویت شد که شماری از نظامیان آمریکایی برای نخستین بار پس از مدتها در حال گشت زنی در خیابان معروف المتنبی بغداد دیده شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 دی 1397 - 12:12:30