جزئیات دیدار ابومازن و السیسی در قاهره

شنبه 15 دی 1397 - 23:43:57
جزئیات دیدار ابومازن و السیسی در قاهره

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت خارجه مصر جزئیات دیدار رئیس‌جمهور این کشور و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روسیاالیوم، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قاهره سفر کرده است با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار سامح شکری وزیر خارجه مصر، عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر و سفیر فلسطین در قاهره حضور داشتند.

بسام راضی سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که السیسی در این دیدار بر روابط تاریخی بین مصر و فلسطین تاکید کرد و گفت که مسئله فلسطین همچنان اولویت سیاست خارجی مصر است.

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که به تلاش‌های خود برای احقاق حقوق مشروع فلسطینیان ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، السیسی بر ادامه تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی در فلسطین و تلاش برای غلبه بر همه موانعی که بر سر راه این تلاش‌ها وجود دارد تاکید کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که ابومازن در این دیدار از تلاش‌های مصر و مواضع تاریخی و ثابت این کشور در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مسائل منطقه و آخرین تحولات فلسطین بحث و تبادل نظر و توافق کردند که مشورت‌های دو طرف برای پیگیری اقدامات بعدی در راستای برقراری وحدت در فلسطین ادامه یابد.

سفر ابومازن به مصر در حالی صورت گرفته که روابط بین تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح در یک سو و جنبش حماس در سوی دیگر به بن بست رسیده است.

پیش از این برخی منابع در جنبش فتح در قاهره به العربی الجدید گفته بودند که قرار است محود عباس در این سفر درباره مسائل مهمی با مقامات مصری گفت‌وگو کند که از آن جمله انتخابات پارلمانی در فلسطین در پی حکم انحلال مجلس قانونگذاری و تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی است.

برخی منابع مصری نیز گفته بودند که السیسی به دنبال میانجیگری جدید و گفت‌وگوی مستقیم با ابومازن است و قاهره تلاش می‌کند که آشتی بین گروه‌های فلسطینی به صورت کامل محقق شود و یا اینکه دستکم دیدار مستقیمی بین رهبران جنبش فتح و حماس در آینده ای نزدیک صورت گیرد.

این در حالی است که مصر نگران است که روسیه به توافقی با دو جنبش فتح و حماس دست یابد که این توافق منجر به دیدار ابومازن و هنیه در مسکو شود و در نهایت قاهره از این پرونده کنار گذاشته شود.


شنبه 15 دی 1397 - 22:45:4