وزیر خارجه عراق: مجبور نیستیم به تحریم ایران پایبند بمانیم!

پنج شنبه 13 دی 1397 - 20:9:27
وزیر خارجه عراق: مجبور نیستیم به تحریم ایران پایبند بمانیم!

بغداد- الکوثر: وزیر امور خارجه عراق با اشاره به به یک‌جانبه بودن اعمال تحریم‌های آمریکا بر ایران، بر تمایل عراق برای ادامه دادن به تجارت با کشور همسایه خود تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمدعلی‌الحکیم گفت کشورش «تعهدی ندارد» که به تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده آمریکا بر ایران، وفادار بماند و به دنبال دستیابی به گزینه‌هایی برای ادامه تجارت با ایران خواهد بود.

آمریکا در بیستم ماه دسامبر، طول مدت معافیت از تحریم‌های ایران را برای عراق به مدت 90 روز تمدید کرد. با وجود آن‌که اگر عراق از کاهش تجارت با ایران تا پایان دوره معافیت‌ خود از تحریم‌های نفتی این کشور سر باز زند، ممکن است با مجازات هایی از جانب آمریکا مواجه شود، وزیر امور خارجه این کشور گفت که کشورش می‌خواهد به تجارت با ایران ادامه دهد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: تحریم، محاصره یا هر چیز دیگری که نام این ممنوعیت‌ها باشد، یکجانبه بوده و بین‌المللی نیست. ما مجبور نیستیم که از آن‌ها پیروی کنیم.

الحکیم افزود: چند احتمال برای باز نگه داشتن راه ارتباطی تجارت با ایران پیشنهاد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دادوستد با دینار عراقی در تجارت دوجانبه اشاره کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 دی 1397 - 15:13:41