سوال رئیس دیدبان حقوق بشر از اردوغان در خصوص خاشقجی

سه شنبه 11 دی 1397 - 13:29:14
سوال رئیس دیدبان حقوق بشر از اردوغان در خصوص خاشقجی

تهران- الکوثر: رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار پیامی در توئیتر سوالی را از رئیس جمهور ترکیه در خصوص ماجرای مرگ «جمال خاشقجی» مطرح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «کنت راث» رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر در پیام خود با اشاره به انتشار تصاویر جدید در خصوص قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی می نویسد: در حالیکه ترکیه تصاویر ویدیویی جدیدی درباره تیم ترور عربستان سعودی در حال حمل کیسه های سیاه رنگ بزرگ به داخل محل اقامات کنسول منتشر کرده اند و گفته می شود این کیسه ها حاوی قطعات بدن جدا شده خاشقجی بوده، چرا رئیس جمهور اردوغان نهایتا بصورت کتبی از دبیر کل سازمان ملل متحد نمی خواهد تا این سازمان تحقیقاتی را درباره قتل این روزنامه نگار انجام دهد؟

به گزارش مهر، جمال خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید و با اینکه آنکارا اطلاعات کاملی در این رابطه داشت اما اقدام به انتشار قطره چکانی جزئیات قتل این روزنامه نگار کرد و نهایتا بعد از گذشت سه هفته از آن تاریخ عربستان به قتل خاشقجی اعتراف کرد.

در این میان هر چند ترکیه خواستار محاکمه همه عوامل دخیل در این قتل در داخل این کشور شده اما آنکارا تا کنون درخواستی رسمی برای تحقیقات بین المللی در رابطه با قتل خاشقجی نداشته است.


سه شنبه 11 دی 1397 - 13:1:48