ادامه تظاهرات اعتراض آمیز در سودان

دو شنبه 10 دی 1397 - 16:17:27
ادامه تظاهرات اعتراض آمیز  در سودان

تهران- الکوثر: منابع خبری از آغاز تظاهرات مردم سودان در خارطوم پایتخت این کشور با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی و پلیس خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مردم سودان امروز دوشنبه بنا به دعوت برخی احزاب معارض و انجمن‌های سودانی بار دیگر در اعتراض به گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی تظاهرات کردند.

شبکه الجزیره گزارش کرد که تظاهرات‌کنندگان که همزمان با سالروز استقلال سودان به خیابان‌ها آمده‌اند در حال حرکت به سمت کاخ ریاست‌جمهوری و درخواست کناره‌گیری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان از قدرت هستند.

نیروهای امنیتی سودان نیز در حال شلیک گاز اشک‌اور برای متفرق کردن معترضان هستند.

سندیکاهای شغلی مستقل سودان طی فراخوانی مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی دعوت کرده‌اند.

البشیر روز یکشنبه (دیروز) ضمن دعوت از مردم سودان به صبر و شکیبایی برای حل بحران، تأکید کرد که خرابکاری، سرقت و چپاول تنها بحران را عمیق‌تر می‌کند.

در همین ارتباط «احمد بلال» وزیر کشور سودان با تأکید بر حمایت پلیس سودان از البشیر گفت که راه تبادل قدرت، برگزاری تظاهرات نیست بلکه انتخابات است نه ایجاد هرج و مرج در کشور.

تظاهرات مردمی در سودان در اعتراض به اوضاع بد معیشتی و گرانی در این کشور از دو هفته پیش آغاز شده است و بر اساس اعلام دولت تا کنون ۱۹ نفر در این تظاهرات‌ها کشته و ۲۱۹ غیرنظامی و ۱۸۷ نظامی نیز زخمی شده‌اند.


دو شنبه 10 دی 1397 - 16:16:51