درخواست مدافعان حقوق بشر برای لغو حکم اعدادم 33 زندانی سیاسی بحرینی

شنبه 8 دی 1397 - 20:9:37
درخواست مدافعان حقوق بشر برای لغو حکم اعدادم 33 زندانی سیاسی بحرینی

بیروت- الکوثر: فعالان و مسئولان بحرینی مدافع حقوق بشر امروز ضمن برگزاری نشست خبری در لبنان، رفتارهای خشن و برخوردهای نامناسب با زندانیان سیاسی بحرینی و شکنجه آنها را فاش کرده و خواستار لغو حکم اعدام 33 نفر از فعالان سیاسی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان «صلح برای دمکراسی و حقوق بشر» بحرین روز دوشنبه نشستی در لبنان با حضور شیخ «میثم السلمان» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و شیخ «ابراهیم سرحان» مشاور حقوقی جمعیت الوفاق و «محمد سلطان» دیگر فعال بحرینی مدافع حقوق بشر برگزار کرد.

«ابراهیم سرحان» مشاور حقوقی جمعیت الوفاق بحرین گفت در این کشور 33 نفر به اتهام فعالیت در عرصه‌های سیاسی به اعدام محکوم شدند که حکم اعدام پنج نفر از آنها قرار است به زودی پس از امضای پادشاه این کشور اجرایی شود.

این فعال حقوقی بحرینی ضمن «ظالمانه» خواندن احکام قضایی این کشور علیه زندانیان سیاسی تاکید کرد دستگاه قضایی بحرین به هیچ وجه به پرونده‌های مربوط به شکنجه این زندانیان رسیدگی نمی‌کند.

از سوی دیگر، شیخ «میثم السلمان» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اظهار داشت نهادهای محلی حقوق بشری بحرین در بررسی نقض‌های حقوقی به شدت شکست خورده‌اند.

وی تصریح کرد دولت بحرین باید هر چه سریعتر پروتکل الحاقی مربوط به پیمان بین‌المللی ویژه حقوق مدنی و سیاسی را امضا و ممنوعیت ورود دستگاه‌های مدافع حقوق بشر وابسته به سازمان یا نهادها و کمیته‌های مستقل حقیقت‌یاب را لغو کند.

«محمد سلطان» دیگر مسئول حقوق بشری بحرین در این نشست خبری گفت محکومان به اعدام در داخل زندان با شوک برقی شکنجه و خانواده‌های آنها تهدید می‌شوند.

سلطان افزود: شهروندان بحرینی احساس می‌کنند که جانشان هیچ ارزشی ندارد و خونشان در ازای راضی بودن برخی کشورها ریخته می‌شود.

بنا بر اعلام منابع حقوق بشری، بحرین به عنوان کوچکترین کشور غرب آسیا دارای بیشترین زندانی سیاسی است. این کشور از  فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 دی 1397 - 20:9:27