دیدار آیت الله شیخ عیسی قاسم با آیت الله سیستانی در نجف

جمعه 7 دی 1397 - 12:59:17
دیدار آیت الله شیخ عیسی قاسم با آیت الله سیستانی در نجف

بغداد- الکوثر: آیت الله سیستانی امروز جمعه، با آیت الله شیخ قاسم رهبر شیعیان بحرین در شهر مقدس نجف اشرف دیدار کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این دیدار در دفتر آیت الله سیستانی در نجف  اشرف برگزار شد. 

 

جنبش اسلامی- ملی «الوفاق» بحرین عکسی از این دیدار را منتشر کرده است. در بیانیه این جنبش آمده است آیت الله سیستانی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به آیت الله عیسی قاسم برای سلامتی و شفای کامل ایشان دعا کردند.

ایشان همچنین برای مردم بحرین دعای خیر و آرزوی برکت و امنیت و ثبات کردند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم دیروز پنج شنبه در اولین دیدار خود از عراق پس از 50 سال، از لندن وارد نجف شده و به حرم حضرت علی علیه السلام مشرف شد.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بیش از دو سال در محاصره نظامی رژیم آل خلیفه بود که تیرماه امسال و پس از 14 ماه بازداشت خانگی و وخامت حالش سرانجام با موافقت پادشاه بحرین برای درمان بیماری‌اش به لندن منتقل شده بود.

از خرداد سال 1395 دولت بحرین پس از سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، شهرک الدراز محل سکونت آیت‌الله را به محاصره خود درآورده و از سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده و پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

وزارت کشور بحرین در ژوئن سال 2016، تابعیت شیخ عیسی قاسم را به اتهام «تلاش برای اختلاف‌افکنی در جامعه بحرین و تشویق جوانان به نقض قانون اساسی و ترویج فرقه‌گرایی» در این کشور سلب کرد که سبب اعتراض‌هایی در بحرین شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 7 دی 1397 - 12:55:38