قوت گرفتن احتمال برکناری وزیر خزانه داری آمریکا

سه شنبه 4 دی 1397 - 17:11:11
قوت گرفتن احتمال برکناری وزیر خزانه داری آمریکا

تهران- الکوثر: یک رسانه آمریکایی با تاکید بر اختلاف‌نظرهای رئیس‌جمهور و وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره سیاست‌های بانک مرکزی این کشور از احتمال برکناری وزیر خزانه‌داری خبر داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در ادامه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال اخراج رئیس بانک مرکزی آمریکا موسوم به «فدرال رزرو» توسط رئیس‌جمهور این کشور، حالا یک رسانه آمریکایی خبر داده که «دونالد ترامپ» در اندیشه برکنار کردن وزیر خزانه‌داری این کشور است.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها از قبیل رویترز گزارش دادند که رئیس‌جمهور آمریکا در محافل خصوصی از احتمال اخراج «جروم اچ. پاول» رئیس «بانک مرکزی آمریکا» این کشور سخن گفته بود.

«دونالد ترامپ» در روزهای اخیر نسبت به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به شدت انتقاد کرده و حتی در توئیتر خود نوشت: «تنها مشکلی که اقتصاد ما دارد، مشکل بانک مرکزی آمریکا است. آنها نسبت به بازار اصلا هیچ حسی ندارند و ضرورت جنگ‌های تجاری یا دلارهای قدرتمند را نمی‌فهمند».

انتقادات ترامپ از بانک مرکزی آمریکا و گمانه‌زنی‌ها درباره برکناری رئیس این بانک سبب شد که «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری این کشور در اظهاراتی علنی بگوید که رئیس‌جمهور به او اطمینان داده که قرار نیست رئیس بانک مرکزی برکنار شود.

«جروم اچ. پاول» که از پنجم فوریه سال جاری کار خودش را به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا شروع کرد، گزینه پیشنهادی ترامپ برای ریاست بر این بانک بوده است.

بعد از اظهارنظر منوچین درباره اینکه قرار نیست رئیس بانک مرکزی آمریکا برکنار شود، حالا شبکه «بلومبرگ» از احتمال برکناری وزیر خزانه‌داری این کشور توسط ترامپ خبر داده است.

در گزارش بلومبرگ به نقل از «یک منبع مطلع» و آشنا به نحوه تفکر ترامپ آمده است رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی برکناری وزیر خزانه‌داری است.

یک منبع دیگر هم به بلومبرگ خبر داد که آینده وزیر خزانه‌داری این کشور به وضعیت بازار در آمریکا بستگی دارد.

منوط شدن آینده وزیر خزانه‌داری به وضعیت بازار در آمریکا در شرایطی صورت گرفته که وضعیت بورس و شاخص‌های مالی به شدت افت داشته و روز گذشته شاخص «داو جونز» حاکی از کاهش 653 واحدی ارزش مبادلات در این کشور بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 4 دی 1397 - 12:8:49

دسته بندی :