سازمان ملل متحد : اکثر تکفیری ها به آفریقا منتقل شده اند

پنج شنبه 29 آذر 1397 - 20:22:50
سازمان ملل متحد : اکثر تکفیری ها به آفریقا منتقل شده اند

تهران - الکوثر : کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر اعلام کرد: خروج آمریکا از سوریه پس از انتقال اکثر عناصر برجسته تکفیری ها به آفریقا صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هیثم ابو سعید کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر تاکید کرد : تخلفات گروه های تکفیری بیانگر وحشیانه ترین انواع شکنجه هایی است که در حق کودکان، زنان و افراد بی سلاح صورت گرفته است.

هیثم ابو سعید تاکید کرد : تکفیری ها با بیش از 90 تابعیت، به جنگ در اراضی سوریه پرداختند و در نتیجه اقدامات زشتی که علیه مردم این کشور در حین بازداشت آنها در جاده ها یا خانه های آنها -به علت نداشتن عقاید فکری و سیاسی مشترک- انجام دادند باعث آوارگی مردم این کشور شدند. 
ابو سعید افزود: کشورهایی که در نابودی ساختار زیربنایی، موسسات عمومی و باارزش و خانه های امن مردم که به آوارگی میلیون ها سوری در داخل و خارج این کشور منجر شد، نقش داشتند و به گروه های تکفیری کمک های مالی و تجهیزاتی چندین میلیارد دلاری کردند، اینک وظیفه دارند به مسوولیت های قانونی خود عمل کرده و اقدام به پرداخت غرامت های مالی کنند و به اجرای طرح های توسعه ای بپردازند.
ابو سعید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد علت عقب نشینی از سوریه پس از شکست دادن داعش، نادرست و غیر واقعی است و به علت های متعددی از جمله اصرار سوریه برای بازپس گیری کامل اراضی این کشور ، شکست همپیمانان آمریکا در پایبندی به تعهدات خود و انتقال اکثر عناصر برجسته تکفیری ها به آفریقا یعنی به نیجریه و مرزهای مغرب-الجزایر، مغرب-موریتانی صورت گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 آذر 1397 - 20:22:20