عملیات ضد تروریستی نیروهای عراقی علیه داعش در مرکز عراق

چهار شنبه 28 آذر 1397 - 17:24:16
عملیات ضد تروریستی نیروهای عراقی علیه داعش در مرکز عراق

بغداد- الکوثر: نیروهای عراقی متشکل از الحشد الشعبی، ارتش و نیروهای امنیتی امروز عملیاتی را علیه هسته های داعش در روستاهای استان‌های دیاله و صلاح‌الدین آغاز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای امنیتی عراق امروز چهارشنبه عملیات نظامی برای تعقیب هسته‌های داعش در اطراف روستاهای توابع دیاله و صلاح الدین در نزدیکی ناحیه العظیم را آغاز کردند.

یک منبع امنیتی عراقی گفت: این عملیات را نیروهای امنیتی مشترک با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش در روستاهای خضر کاو، محمد شریح و مناطق کشاورزی اطراف ناحیه العظیم در شمال دیاله انجام می‌دهند.

از سوی دیگر، «احمد المحلاوی» فرماندار شهرستان القائم استان الانبار گفت نیروهای امنیتی و نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در مرز با سوریه مستقر هستند و عناصر داعش نمی‌توانند برای نفوذ به بخش غربی استان الانبار از سد محکم نیروهای امنیتی عبور کنند.

المحلاوی تصریح کرد، جنگنده‌های ارتش و توپخانه‌های آن حمله شدیدی به مناطق تحت کنترل داعش در هجین انجام دادند و نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی در طول نواری مرزی عراق و سوریه اتخاذ کردند.

در استان صلاح الدین نیز سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که صدها بمب و خمپاره‌ در ناحیه الصینیه منفجر شدند. در بیانیه الحشد آمده است «نیروهای الحشد در عملیات صلاح الدین، 800 بمب بر جای مانده از داعش در ناحیه الصینیه را منفجر کردند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 آذر 1397 - 17:24:9