احتمال دست داشتن مشاور رئیس جمهور تونس در ترور شهید الزواری

یک شنبه 25 آذر 1397 - 23:12:30
احتمال دست داشتن مشاور رئیس جمهور تونس در ترور شهید الزواری

تونس - الکوثر : کمیته دفاع از محمد الزواری عضو گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد به دست داشتن مشاور قائد السبسی رئیس جمهور تونس در عملیات ترور الزواری مشکوک و مظنون است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این کمیته در نشست خبری خود که در تونس برگزار شد , اعلام کرد : سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ، «موساد» این ترور را برنامه ریزی و آن را اجرا کرد. 
کمیته دفاع از الزواری ، با متهم کردن سرویس اطلاعاتی اسرائیل به برنامه ریزی و اجرای عملیات ترور الزواری در 14 دسامبر سال 2016، همچنین از وزارت کشور تونس به علت تعامل با عوامل جاسوسی و اطلاع رسانی درباره عملیات ترور انتقاد کرد.
عبدالرئوف العیادی رئیس کمیته دفاع از الزواری از اینکه وزارت کشور تونس اسرائیل را به طور مستقیم در دست داشتن این ماجرا متهم نکرده است، ابراز تعجب کرد و گفت : تمام شواهد نشان می دهد که موساد در عملیات ترور وی دست داشته است. 
العیادی همچنین یک مسئول سیاسی با نفوذ در حکومت تونس را که به سرپوش گذاشتن بر این پرونده و دست داشتن در ترور الزواری متهم کرد و گفت: این مسئول سیاسی در دولت تونس دستور داد «موآو واردی»روزنامه نگار اسرائیلی که هنگام پوشش عملیات ترور الزواری در تونس بازداشت شد، آزاد شود. 
العیادی با مطرح کردن پرسشی درباره معمای سلاحی که الزواری با آن ترور شد و همچنین شیوه ورود این سلاح به کشور و اطلاع نداشتن وزارت کشور تونس از این موضوع ، تشکیل کمیته ای ملی را برای کمک به فاش شدن جوانب ترور محمد الزواری خواستار شد.
حنان الخمیری دیگر عضو کمیته دفاع از الزواری نیز گفت : مشاور رئیس جمهور تونس که هویتش مشخص نیست و یکی از رهبران سابق حزب ندای تونس است، به شکل غیر مستقیم در عملیات ترور الزواری دست داشته است. 
وی افزود: او با همدستی یک تاجر تونسی که نامش هنوز مشخص نیست، دستور داد «موآو واردی» روزنامه نگار اسرائیلی آزاد شود.
دادستان کل وزارت کشور تونس داستان کامل عملیات ترور محمد الزواری را که تاریخ 15 دسامبر 2016 در شهر صفاقس اتفاق افتاد, افشا کرد.
اطلاعاتی که مسئولان ذیربط در این نشست خبری ارائه کردند، نشان دهنده آن است که جانیان توانسته بودند برای رصد تحرکات الزواری تلفن همراه وی را هک کنند. عملیات ترور او نیز از شش ماه پیش برنامه ریزی شده بود.
گردان های قسام شاخه نظامی حماس پیشتر اعلام کرده بود که الزواری عضو این گردان، مسئول طراحی پهپادهای این گردان و پروژه ساخت زیردریایی کنترل از راه دور بوده است.
جنبش حماس ، سرویس اطلاعاتی اسرائیل «موساد» را با همکاری دستگاههایی که هنوز هویت آنها مشخص نیست، مسئول ترور الزواری می داند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 25 آذر 1397 - 19:47:38