رژه نظامی باشکوه گردانهای قسام به مناسبت سالروز تاسیس حماس

یک شنبه 25 آذر 1397 - 13:47:27
رژه نظامی باشکوه گردانهای قسام به مناسبت سالروز تاسیس حماس

تهران- الکوثر: گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عصر شنبه مانور نظامی باشکوهی را به مناسبت سالروز تاسیس حماس در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، در این رژه نظامی که به مناسبت سی و یکمین سالروز تاسیس حماس برگزار شد، مبارزان قسام به همراه خودروها و تجهیزات نظامی در برخی خیابان‌های اصلی خان یونس گشت زنی کردند.

از جمله یگان‌های نظامی حاضر در این رژه نظامی می‌توان به اعضای یگان ویژه، یگان سلاح‌های پیشرفته که در جنگ اخیر غزه هم مورد استفاده قرار گرفته بودند و از جمله آنها می‌توان به موشک ضد زره "کورنت" و سلاح "غول" گردان‌های قسام و برخی سلاح‌های دیگر انفرادی اشاره کرد.

در بخش دیگری از این رژه نظامی، پهپادهای "ابابیل" قسام نیز در آسمان استان خان یونس به پرواز درآمدند و شمار زیادی از ساکنان این منطقه به تماشای هنرنمایی مبارزان قسام ایستاده بودند.

گفتنی است 14 دسامبر سالروز تاسیس جنبش حماس در سال 1987 است و جنبش حماس با برگزاری برخی برنامه‌های متنوع چند روز را جشن می‌گیرد. حماس امسال در سی و یکمین سالروز تاسیس خود مراسم بزرگی را امروز (یکشنبه) در میدان "الکتیبة الخضراء" شهر غزه با عنوان «مقاومت پیروز می‌شود و محاصره شکسته می‌شود» برگزار خواهد کرد.

توده‌های فلسطینی از نخستین ساعات بامداد امروز راهی میدان الکتائب الخضراء در  غرب شهر غزه شدند تا در مراسم باشکوه سی و یکمین سالروز تاسیس جنبش مقاومت اسلامی حماس شرکت کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 آذر 1397 - 13:47:21