گریفیتس: الحدیده رگ اصلی حیات مردم یمن است

شنبه 24 آذر 1397 - 20:13:8
گریفیتس:  الحدیده رگ اصلی حیات مردم یمن است

تهران- الکوثر: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن بر تمرکز به الحدیده به عنوان رگ اصلی حیات و زندگانی شهروندان یمنی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مارتین گریفیتس، توافقنامه الحدیده را گامی برای حل بحران انسانی دانست و خواستار ایجاد سازوکاری برای نظارت بر اجرای توافقنامه شد.
گریفیتس نشست دو طرف بحران رادستاوردی دانست که با اراده های سیاسی این دو طرف محقق شده است.
فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن افزود: توافق ایجاد شده بر مسائل انسانی و ایجاد گذرگاه های انسانی در تعز و بر شهر الحدیده، به عنوان رگ اصلی حیات و زندگی مردم یمن متمرکز شده بود.
گریفیتس گفت: «دو طرف درگیری در یمن به من اطلاع دادند که با اشراف و نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده موافق هستند از اینرو گامهای آینده ما درگیری را از بین خواهد برد.»

از سوی دیگر مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد: آمارهای موجود نشان می دهد کشور یمن به سمت قحطی و گرسنگی پیش می رود. وی بار دیگر بر ضرورت پایان بحران انسانی در یمن تأکید کرد.

لوکوک گفت: «آمارهای موجود بیانگر این مطلب است که کشور یمن به سمت گرسنگی و قحطی پیش می رود بنابراین باید تدابیر لازم برای رساندن کمکهای بشردوستانه به این کشور اتخاذ شود. توافقنامه سوئد گامی به سمت توقف واقعی فعالیتهای خصمانه در یمن است. ما در سال آینده در هر ماه به تهیه مواد غذایی برای دوازده میلیون شهروند یمنی نیازمند هستیم» .

جلسه شورای امنیت در زمانی تشکیل شد که سازمان یونیسف اعلام کرده است یازده میلیون کودک یمنی به کمکهای بشردوستانه برای ادامه حیات نیازمند است.
یونیسف همچنین تأکید کرده است : الحدیده رگ اصلی حیات و زندگی بیست و هشت میلیون یمنی را تشکیل می دهد زیرا تنها گذرگاه کمکهای بشردوستانه است.


شنبه 24 آذر 1397 - 15:9:43