یک ادعا: اوکراینی‌ها بنیانگذار ایران هستند!

پنج شنبه 22 آذر 1397 - 10:32:40
یک ادعا: اوکراینی‌ها بنیانگذار ایران هستند!

تهران- الکوثر: یک نویسنده اوکراینی در کتاب خود ادعا کرد اوکراینی‌ها اعداد را اختراع کرده‌اند و بنیانگذاران ایران باستان هم اوکراینی بودند!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حساب فیس بوک ادوارد دولینسکی، رئیس کمیته یهودیان اوکراین، کتاب برنده جایزه استپان باندرا، به قلم ایگور تزار با نام «اوکراین؛ ‎سرزمین آباء و اجدادی انسان» منتشر شده است. 

در این اثر، نویسنده بر اساس اسناد و تحقیقاتی که خودش آنها را علمی می‌داند، تلاش می کند موقعیتی را مطرح کند که بر اساس آن اوکراینی ها می توانند صاحب قدیمی ترین تمدن بشریت باشند. به ویژه، نویسنده کتاب ادعا می کند در کتاب مقدس مسیحیان آمده است که در قرن دوم میلادی، اوکراینی‌ها تا اورشلیم (قدس) رسیده بودند.
علاوه بر این، در این کتاب ادعای اختراع اعداد توسط اوکراینی‌ها و سپس انتقال آن به هند، و سپس به اروپا مطرح شده است. همچنین ادعا شده زبان انگلیسی نیز در اوکراین اختراع شده و نشانه آن کلمه «مادر» است.
دولینسکی به نقل از این کتاب می‌نویسد: قبایل آریایی که از اوکراین به راه افتاده بودند، ایران را در هزاره چهارم پیش از میلاد بنیان نهادند... همچنین اوکراینی‌ها زبان سانسکریت را راه ‌انداختند و نهایتا در این کتاب ادعا می‌شود که سومریان به عنوان یکی از بنیانگذاران تمدن بین النهرین واقعا از اوکراین آمده بودند!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 آذر 1397 - 10:32:28