افشای تلاش یک کشور عربی برای خرید پهپاد از رژیم صهیونیستی

سه شنبه 20 آذر 1397 - 0:10:37
افشای تلاش یک کشور عربی برای خرید پهپاد از رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : روزنامه الشرق نوشت : یک کشور عربی حوزه خلیج فارس چند سال پیش از رژیم صهیونیستی درخواست خرید پهپاد کرده بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  پایگاه خبری «کان» اسرائیل گزارش داد یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (که به نام آن اشاره ای نشده است) چند سال پیش درخواست خرید هواپیماهای اسرائیلی بدون سرنشین از نوع زیک را داده بود. 
این پایگاه خبری به نقل از منابع نظامی اسرائیلی نوشت : تل آویو درخواست این کشور عربی را بررسی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت با آن مخالفت کند، از همین رو کشور مذکور برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین به چین روی آورد.
پهپادهای چینی از نوع «وینگ لونگ 2»، مجهز به راکت و مشابه پهپاد «ام کیو9 ریپر» ساخت آمریکاست. 
با وجود اینکه این رسانه اسرائیلی به نام این کشور عربی اشاره ای نکرده است ، نشریه آمریکایی فارن پالیسی در آوریل گذشته فاش کرد: امارات سال 2017 چند پهپاد چینی خریداری و در جنگ یمن از آنها استفاده کرده است. 
به نوشته فارن پالیسی، صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن و از سران جنبش انصار الله یمن با یکی از این پهپادها ترور شد.
این نشریه آمریکایی به نقل از جاستین برانک پژوهشگر نیروی هوایی «مؤسسه خدمات متحد سلطنتی» در لندن نوشت : امارات تلاش می‌ کند از این پهپادها برای اهداف سیاسی خود در مناطق حساسی مانند لیبی استفاده کند.  
این منبع نوشت: برخی کشورهای عربی نظیر عربستان، بحرین و حتی مصر روابط خود با اسرائیل را پنهان می کنند اما امارات چیزی برای پنهان کردن ندارد و سفرهای متقابل و همچنین پیشرفت روابط سیاسی و امنیتی به ویژه نظامی خود با اسرائیل را علنی می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 19 آذر 1397 - 23:47:10