رای الیوم: ناپدید شدن تیربارهای ارتش اسرائیل، پیامی از جانب حزب الله است!

دو شنبه 19 آذر 1397 - 18:47:57
رای الیوم: ناپدید شدن تیربارهای ارتش اسرائیل، پیامی از جانب حزب الله است!

تهران- الکوثر: روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» ناپدید شدن دو تیربار نصب شده روی خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان را پیامی از سوی حزب الله و پاسخی به «نمایش» عملیات سپر شمال دانست که نتانیاهو برای یافتن تونل های حزب الله در مرز به راه انداخته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ­رای الیوم نوشت ناپدید شدن سلاح های ارتش تل آویو، پیامی از سوی حزب الله به عناصر این ارتش بود تا بدانند در هر صورت حزب الله راهی برای دسترسی به آنها و مقابله با آنها پیدا خواهد کرد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می شود در سرمقاله خود آورده است، مفقود شدن دو تیربار نصب شده روی زرهپوش های اسرائیلی در نزدیکی مرزهای جنوب لبنان در درجه نخست نشانگر شکست اسرائیل و بعد هم قدرت حزب الله و نیروهای آن بود.
دو احتمال را می توان برای تفسیر این حادثه در نظر گرفت: احتمال نخست نفوذ عناصری از حزب الله از طریق مرزها یا تونل های مخفی به محل استقرار دو زرهپوش اسرائیلی در تاریکی شب و جدا کردن تیربار از روی آنها و بازگشت به پایگاه است. اگر اینگونه باشد، این اقدام به منزله پیام مبارزه طلبی و خوار کردن ارتش اسرائیل و فرماندهان آن است.
احتمال دوم این است که نظامیان ارتش اسرائیل این دو تیربار را در ازای پول به واسطه ها یا به مستقیما به اعضای حزب الله فروخته اند و توانسته اند به چند ژنرال در ارتش اسرائیل از طریق واسطه ها رشوه بدهند تا اجازه عبور سلاح ها و فرار آن عناصر را بگیرند.
با وجود این، احتمال نخست یعنی نفوذ یک واحد از نیروهای ویژه حزب الله به موضع اسرائیلی ها و بازکردن دو تیربار بیشتر است و هیچ بعید نیست که تیربارها در نمایشگاهی در ضاحیه جنوبی یا در موزه غنیمت های نظامی حزب الله در«ملیتا» یا حتی در صفحه شبکه های المنار و المیادین به نمایش درآید.
حزب الله یک نیروی بازدارنده واقعی است که ارتش اسرائیل و فرماندهی آن را با نمایش هر روزه ی توان و آمادگی عظیم نظامی به وحشت می اندازد و غنیمت گرفتن این دو تیربار هم پیامی در جهت تاکید این واقعیت هاست.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان و کسی که به عنوان «نخست وزیر» عملی حزب الله و استراتژیست آن شناخته می شود در گفت و گو با روزنامه الوفاق ایران گفت همه اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله است و هیچ نقطه ای از آن در امان نیست.
این پاسخی شیوا به «نمایشنامه» سپر شمال است که نتانیاهو آن را در جستجوی تونل های حزب الله در مرزها به راه انداخته است. قدرت واقعی حزب الله روی زمین است نه زیر آن و گم شدن این دو تیربار هم پاسخی دیگر است با این مضمون که «ما همچنان می توانیم از زیر زمین به شما برسیم و هر تونلی که خراب کنید ما به جای آن در چند روز هفت تونل دیگر خواهیم ساخت و اگر جسارت تجاوز به مرزهای لبنان را به خود بدهید آن چنان که سید حسن نصرالله در تازه ترین سخنرانی خود گفت؛ پشیمان خواهید شد».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 آذر 1397 - 18:35:48