ابومهدی المهندس: حشدالشعبی صاحب اصلی پیروزی بر داعش است

دو شنبه 19 آذر 1397 - 18:35:59
ابومهدی المهندس: حشدالشعبی صاحب اصلی پیروزی بر داعش است

بغداد- الکوثر: ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان حشد الشعبی عراق، نیروهای حشدالشعبی را صاحبان اصلی پیروزی بر گروه تروریستی داعش در این کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، المهندس تأکید کرد نیروهای حشد الشعبی همچنان سنگرها و مناطق مرزی را تحت کنترل خود دارند و تحرکات داعش را دنبال می‌کنند.

وی خطاب به نیروهای حشد الشعبی تاکید کرد: شما صاحبان اصلی پیروزی هستید که ضد داعش به دست آمد و ما از دولت انتظار داریم که بودجه‌ای برابر با ارتش به نیروهای حشد الشعبی اختصاص دهد.

المهندس همچنین حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در روند مبارزه با داعش را یادآور شد و از این حمایت ها قدردانی کرد.

وی با اشاره به خانواده‌های شهدا از طوایف مختلف عراقی گفت حشد الشعبی اجازه تکرار این مصیبتها را نمی‌دهد و به ‌عنوان ضامنی برای امنیت عراق باقی خواهد ماند.

هیئت دولت عراق امروز دهم دسامبر را که مصادف با سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش در این کشور است، در تقویم عراق تعطیل رسمی اعلام کرد. حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق دهم دسامبر سال 2017 (نوزدهم آذرماه) آزادسازی کامل خاک این کشور از سیطره داعش را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 آذر 1397 - 18:16:1