الحوثی نقش آمریکا را در تجاوز به یمن برملا کرد

دو شنبه 19 آذر 1397 - 13:36:27
الحوثی نقش آمریکا را در تجاوز به یمن برملا کرد

صنعا- الکوثر: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد تجاوز نظامی به یمن تحت فرماندهی واشنگتن صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ سخنان مایک پمپئو همچنین بیانگر مخالفت او با صلح در یمن است و حتی به نظر می رسد سخنان این روزهای پمپئو خیلی تندتر از سخنان جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکاست.

آیا این سخنان نشانه اختلاف میان دو وزارتخانه ( خارجه و دفاع ) آمریکا است یا نوعی رقابت بین آنها بر سر پول های عربستان سعودی و امارات عربی متحده است؟‌ یا این که ذهنیت اطلاعاتی پمپئو (به عنوان رئیس سابق سیا) هنوز نتوانسته است غیرنظامی بودن را هضم کند؟

محمدعلی الحوثی در توئیت دیگری افزود: هئیت اعزامی دولت نجات ملی یمن در حین گفتگو درباره اسیران سعودی و دیگر کشورهای متجاوز به یمن باید جسد جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد سعودی را که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید) مطالبه کند.
الحوثی افزود قتل جمال خاشقجی به ملت یمن کمک کرد و این قتل رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی رژیم های متجاوز به جمهوری یمن را آشکار کرد.
قتل جمال خاشقجی همچین جنایتکار بودن رژیم های متجاوز به یمن و نیز اصرار آنان به نقض قوانین بین المللی و انسانی را فاش کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 آذر 1397 - 13:33:9