ادامه موج بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

یک شنبه 18 آذر 1397 - 22:19:39
ادامه موج بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

بیروت- الکوثر: مرکز روسی «استقبال از آوارگان سوری و توزیع مناسب آنها در سوریه» با صدور بیانیه ای اعلام کرد روز گذشته (شنبه) بیش از دو هزار آواره سوری از لبنان و اردن به کشورشان بازگشتند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این بیانیه امده است: هزار و چهارصد آواره سوری دیروز از لبنان و منطقه تلکلخ به کشورشان بازگشتند و سایر آوارگان نیز از اردن و از طریق گذرگاه النصیب وارد سوریه شده اند.
مقامات لبنانی مقدمات لازم را برای بازگرداندن آوارگان سوری در مرحله یازدهم بازگشت آوارگان به کشورشان فراهم می کنند. همزمان دستگاه امنیت عمومی لبنان تاکید کرد بیش از 50 هزار آواره سوری در ماه های گذشته به کشورشان بازگشته اند. 
در لبنان تلاش های زیادی برای حل بحران آوارگان سوری صورت گرفته است. با این حال طرحی که روسیه برای بازگرداندن یک میلیون آواره سوری ارائه داد با مشکل مواجه شده است زیرا برخی از جریان های سیاسی این طرح روسیه را وارد کشمکش های داخلی کرده اند. 
فارس فتوحی رئیس حزب الواعد لبنان در این زمینه گفت: «تلاشهایی در کار است تا از اجرای طرحهایی که در لبنان مطرح می شود به ویژه طرحهایی که از سوی روسیه ارائه می شود جلوگیری به عمل آید. من این سئوال را مطرح می کنم اگر طرح ویژه بازگشت آوارگان سوری از سوی هر کشور دیگری مثل آمریکا مطرح می شد آیا از اجرای آن جلوگیری می کردند؟».
بر اساس برآوردهای دستگاه امنیت عمومی لبنان‏، تاکنون بیش از پنجاه هزار آواره سوری از لبنان به کشورشان بازگشته اند و شرایط قانونی آنها حل فصل شده است. این در حالی است که در ماه های گذشته بسیاری از شهروندان سوری به صورت خودجوش به مناطق امن دراین کشور بازگشته اند. بنابراین شمار کسانی که تمایل دارند به میهن خودبازگردند رو به افزایش است.
کارشناسان معتقدند با توجه به برقراری ثبات در اکثر مناطق سوریه باید شرایط معیشتی در این کشور حل شود تا مردم آواره سوریه در لبنان را به پیوستن به طرح بازگشت به میهنشان تشویق کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 آذر 1397 - 21:52:18

دسته بندی :